کد خبر: ۶۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
مشهد - معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: اقدامات ستاد استقبال از بهار شهرداری با توجه به محدودیت های کرونایی است و هیچ گونه تجمع مردمی نخواهیم داشت.

به گزارش آرانیوز:مهدی یعقوبی در نشستی خبری که قبل از ظهر چهارشنبه برگزار شد در تشریح اقدامات انجام شده در ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد گفت: در ایام پایانی سال اقداماتی مثل رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری، ریسه بندی و استفاده از المان‌های در حال انجام است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: در کنار شست‌وشو و رنگ، آمیزی گسترده در سطح شهر گلکاری، ریسه‌بندی و نصب المان‌ها پیش از آغاز سال نو انجام می‌شود.همچنین با توجه به ادامه شیوع کرونا المان‌ها تعاملی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۱۷ میلیون گل برای استقبال از بهار کاشته خواهد شد که ۱۶ میلیون یعنی ۹۴ درصد آن تولید داخل استان است که کاشت این گل‌ها در حاشیه شهر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه جشنواره گل لاله امسال در پارک‌ها برگزار نمی‌شود افزود: امسال جشنواره گل لاله نداریم زیرا ممکن است پروتکل‌ها اجازه حضور در پارک‌ها را ندهد. بالغ بر ۹۰۰ آدرس گل کاری داریم که ۳۲ مورد آن میادین ویژه است. در تأمین خاک غنی شده فضای سبز با بهره‌گیری از خاک برگ‌های جمع‌آوری شده و همچنین استفاده از خاک برداری‌های سطح شهر تقریباً به خودکفایی رسیده‌ایم.

یعقوبی ادامه داد :۶۰ المان جدید از جمله المان‌های توپ‌یاری، درختچه‌ها و گل‌کاریهای حجمی در سطح شهر انجام خواهد شد.

یعقوبی با بیان اینکه ۲۰۰ ستون برای ریسه بندی در محورهای منتهی به حرم مطهر نصب کرده‌ایم گفت: در این نورپردازی‌ها از لامپ‌های کم مصرف استفاده کردیم.

وی ضمن اشاره به اینکه هزینه استقبال از بهار ۱۳ میلیارد تومان در اصلاح بودجه در نظر گرفته شده است، در پاسخ به اقدامات برای زیباسازی ویژه شهر مذهبی مشهد گفت: با توجه به بازخوردهایی که دیده‌ایم می‌توان گفت مشهد از اصفهان و شیراز زیباتر است. گل کاری ما در تابستان و پاییز ادامه دارد و المان‌ها تا پایان تابستان جمع‌آوری نمی‌شود.

معاون شهردار مشهد درباره حواشی ایجاد شده درباره یکی از المان‌های شهری گفت: المان‌های نصب شده در مرحله رفع نقص هستند و هنوز شکل نهایی پیدا نکرده‌اند، خواسته‌ایم از مجریان نقص‌ها را رفع کنند، که یکی از کارها تغییر رنگ المان مربوطه است که بزودی انجام خواهد شد.

معاون شهردار مشهد پاسخ به پرسشی درباره ساماندهی کارگران گفت: قطعاً کارگران را نمی‌توانیم مجبور کنیم به جایگاه‌ها بیایند. با این حال پروژه ساماندهی کارگران با انجمن صنفی کارگران هماهنگ شده است و به محض اینکه بتوانیم آن را مستقل کنیم واگذار خواهیم کرد.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای با ۱۲ مجموعه مثل اداره کار و فنی حرفه‌ای امضا کرده‌ایم تا از آنها هم خدمات بگیریم. امیدواریم با همراهی شهروندان و استقبال آنها از این جایگاه‌ها مشکل کارگران گذر حل شود.

وی با اعلام اینکه به زودی اپلیکیشنی رونمایی می‌شود تا شهروندان بدون حضور در محل، نیروی کار مورد نیاز خود را طلب کنند افزود: نهضت سواد آموزی در جایگاه و به کارگران آموزش خواهد داد و بیمه کارگران و به کارگیری آنها در پروژه‌های شهری نیز از دیگر اقدامات در دست انجام است. کارت فنی حرفه‌ای برای کارگر ساده نیاز نیست اما برای کارگرانی که تخصصی دارند از آنها مدرک می‌خواهیم.

یعقوبی درباره اقدامات پیشگیری از کرونا هم گفت: با توجه به احتمال افزایش زائران در ایام نوروز به دنبال این هستیم که ماسک را در شهر توزیع کنیم، همچنین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس منتهی به حرم مطهر افزایش پیدا می‌کند و سرفاصله زمانی حرکت مترو کاهش می‌یابد.

یعقوبی افزود: امسال به خاطر محدودیت کرونا جشنواره عکس نداریم. المان‌ها را هم طوری طراحی‌کردیم که تجمع رخ ندهد.

وی در خصوص کاهش بارندگی و مشکل تأمین آب فضای سبز هم گفت: با نظر اساتید دانشگاه فردوسی گل‌های کم آب طلب کاشته شده است. همچنین کتابچه‌ای از گونه‌هایی که قابلیت کاشت در مشهد دارد، ایجاد کردیم تا حداقل منابع آبی را مصرف کنیم. تصفیه‌خانه چهل بازه آب تصفیه شده با کیفیت به ما می‌دهد که در کمربند سبز به کار می‌رود.همچنین پساب تصفیه شده خین عرب ۶ میلیون متر مکعب آب تصفیه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در توسعه شبکه جداسازی پیشرفت چشمگیری داشتیم. ۱۰۰ میلیارد تومان برای جداسازی آب شرب قرارداد بستیم، ۲۲ میلیون متر مکعب در سال نیاز آبی ماست.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در خصوص اقدامات برای کارگران خدمات شهری افزود: در دو سال اخیر حمایت‌های زیادی از کارگران با ارائه بسته حمایتی انجام شده است. بیمه تکمیلی کارگران را شهرداری پرداخت خواهد کرد و دفترچه‌های پیمان اصلاح و لباس گرم و مخصوص کار تهیه شده است. همچنین پایه سنوات امسال برای کارگران در مجموع به میزان ۴۵ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

یعقوبی در پاسخ به انتقاد از عدم پراکنش صحیح گل کاری‌ها در سطح شهر گفت: امسال گلکاری‌ها حتی در انتهای محدوده شهری هم انجام شده است اما اگر جایی نیاز به گل دارد و یا المان پیشنهادی هست پذیرای نظرات مردم هستیم.

وی افزود: برخی اماکن به خاطر تردد بالاتر شهروندان پر رنگ تر گل کاری شده است، اما در کل تمام شهر از حاشیه تا متن دیده شده است.

معاون شهردار مشهد درباره اقدامات شهرداری به مناسبت هفته درختکاری نیز گفت: امسال در قالب پویش نفس عمیق کاشت ۱۲۰ هزار اصله درخت پیش‌بینی شده است. در کنار آن در طرح مشارکت ادارات نیز بستری فراهم شده تا ادارات میزان درخت مورد نیاز خود را اعلام و همکاران ما به صورت رایگان آن را در اختیارشان قرار دهند. البته این اقدامات منوط به هفته درختکاری نیست و شهروندان در طول سال می‌توانند به صورت رایگان درخت درخواست کنند و در کنار آن گروه امداد و گیاه نیز فعال شده است.

وی ادامه داد: طرح‌هایی در دست اجراست که نابینایان بتوانند کل مسیر پارک را طی کنند. وسایل بازی خاص برای معلولان طراحی شده که ساخته خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار