کد خبر: ۶۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
زاهدان - مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان توضیحاتی نسبت به دروغ‌سازی اخیر درباره «غصب زمین مردم"توسط این نهاد انقلابی ارائه داد.

به گزارش آرانیوز:آرشام هنرکار  در واکنش به انتشار تصویری از تابلو یکی از زمین‌های بنیاد مستضعفان در منطقه چابهار و شایعاتی نسبت به غصب این زمین اظهار داشت: از صبح امروز، برخی از صفحات و حساب‌های کاربری خاص در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از تابلو اطلاع‌رسانی نصب شده توسط اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان، شایعه "غصب زمین‌های مردم بومی چابهار توسط بنیاد مستضعفان چابهار در کنار مقبره «سید غلام رسول» را منتشر کردند.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان گفت: این زمین از جمله املاک بنیاد مستضعفان است و سند آن نیز به نام بنیاد بوده ولی در ماه‌های اخیر، عده‌ای سودجو در پی تصرف آن بوده‌اند.

وی بیان کرد: این شایعه درحالی منتشر شده که با دستور رئیس بنیاد مستضعفان، کلیه درآمد بنیاد از تعیین تکلیف املاک خود در سیستان و بلوچستان صرف رسیدگی به نیازهای محرومان استان می‌شود.

هنرکار افزود: علاوه بر این نیز در سال جاری حدود ۱۷۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی آبادانی و پیشرفت در شهرستان زهک، شهرستان قصرقند و حاشیه شهرستان چابهار اختصاص یافته است.

مدیرکل اموال و املاک استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین بدنبال سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به شهرستان چابهار، رسیدگی به حاشیه‌نشینان این منطقه در دستور کار قرار گرفته و اقدامات متعددی در این زمینه در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به توزیع ۱۲۰۰۰ سبد غذایی میان مردم محروم حاشیه چابهار، ساخت ۲ مدرسه و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت، آبرسانی سیار رایگان، تأمین رایگان سیمان برای ساماندهی معابر حاشیه شهر و برق‌رسانی به حاشیه چابهار اشاره کرد.

به گفته وی تاکنون پروژه احداث یک مدرسه و دو مرکز خدمات جامع سلامت کلنگ‌زنی شده و روند احداث آنها آغاز شده و بحث احداث مدرسه دوم و برق‌رسانی نیز با توجه به فراهم شدن مقدمات، به زودی آغاز می‌شود.

هنرکار با اشاره به نگاه ویژه بنیاد مستضعفان به سیستان و بلوچستان، ادامه داد: سیستان و بلوچستان جزو معدود استان‌های کشور محسوب می‌شود که بنیاد مستضعفان بیش از یک منطقه محرومیت‌زدایی در آن تعیین کرده و مجموعه بنیاد با همه توان پای کار خدمت‌رسانی به اقشار محروم این استان است و در جریان شیوع ویروس منحوس کرونا نیز تاکنون حدود ۹۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد در قالب‌های مختلف از جمله سبد غذایی، کارت هدیه و … از کانال‌های مختلف همچون بهزیستی، کمیته امداد و استانداری به اقشار نیازمند استان کمک کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار