کد خبر: ۶۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
زنجان-رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: نقشه راه ۱۰ ساله بسیج سازندگی تهیه و برای اجرا در سطح کشور ابلاغ شده است.

به گزارش آرانیوز:سردار محمد زهرایی ظهر دوشنبه در نشست هم فکری مجمع جهادگران استان زنجان گفت: هم اکنون نقشه راه ۱۰ ساله بسیج سازندگی تهیه و برای اجرا در سطح کشور ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۴ هزار صندوق قرض الحسنه در کشور راه اندازی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در مجموع یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این صندوق‌ها عضویت دارند، گفت: طی دو سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان گردش مالی پول پاک مردم در این صندوق‌ها بوده است.

زهرایی تاکید کرد: در سال جاری ۱۰۷ هزار فرصت شغلی از سوی بسیج در کشور ایجاد شده و نزدیک ۴۰ درصد این فرصت‌های شغلی با حمایت همین صندوق‌های قرض الحسنه محقق شده و نقشه راه بسیج سازندگی شامل چند مولفه است.

وی با بیان اینکه روح حاکم بر این نقشه تفکر و جریان جهادی است، ابراز داشت: ما از پروژه محوری و از کار مقطعی فاصله گرفتیم و به فعالیت طرحی طولانی مدت و با برنامه پیش رفتیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ابراز داشت: فعالیت‌های گروه‌های جهادی کشور در امور سازندگی و محرومیت زدایی طی چند سال اخیر ۹۵۰ برابر شده است.

زهرایی گفت: بسیج سازندگی و گروههای جهادی امتداد مردمی دستگاه‌های اجرایی هستند و در زمان حاضر ۴۲ هزار گروه جهادی با ۷۰۰ هزار عضو در سطح کشور فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: این نهاد و گروه‌های جهادی به عنوان تسهیلگران اجرای امور در کنار دستگاه‌های اجرایی هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ما این کمک را به هر نهادی که بخواهد ارائه می‌دهیم و در این راستا با ۱۷ وزارتخانه و سازمان و نهاد در کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردیم و صندوق‌های قرض الحسنه برای حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی در سطح کشور راه اندازی شده و این حرکت در جهت بستر سازی برای بانکداری اسلامی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار