کد خبر: ۶۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
همدان _ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه یکی از مسائل که موجب تبعیض در شهر همدان شده توزیع نامناسب امکانات است، گفت: متولیان در توزیع بودجه به عدالت توجه کنند.

به گزارش آرانیوز:، آیت الله حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با اشاره به مسئله توحید و یکتاپرستی، اظهار کرد: هیچ کسی فردای قیامت نمی‌تواند ادعا بکند مسیر فهم من نسبت به توحید و پروردگار عالم بسته بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فطرت یعنی نحوه خلقت انسان توسط خداوند طوری است که گرایش به خدا و پرستش دارد، ادامه داد: در نتیجه خود خلقت عالم هستی و ذات آن پایه و نشانه بودن خداوند است، انسان تمایل به گرایش قدرت اعلا دارد و فطرت انسان با گرایش پروردگار عجین شده است، ذات عالم هم آدرسی برای وجود خداوند است و همه خلقت خداوند هم نشان دهنده وجود پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه پروردگار راه رسیدن به توحید را به روشنی معرفی می‌کند، گفت: بعضی از گوش‌ها و چشم‌ها نمی‌شنوند، نمی‌بینند و بسته‌اند اما اگر کسی می‌خواهد ببیند راه روشن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به راه‌های رسیدن به خدا و اشاره به آیات سوره فصلت، گفت: در این سوره آمده است که پروردگار می‌گوید نشانه‌های خودمان را و آدرس خود را هم در وجود شما، در جان شما و هم در بیرون از جان انسان برای نگاه کردن و تأمل کردن قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر انسان اهل فکر باشد راه خدا را پیدا می‌کند و لازم نیست در دور دست‌ها بگردیم و خدا را بیابیم، اضافه کرد: این بی وفایی و غفلت بشر از پروردگار موجب شده است تا مثال‌های مختلفی برای اثبات خداوند بیان شود، در حالی که باید سوال کنیم چرا به دنبال بهانه هستیم، همه هستی از نشانه خداوند مملو است.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در بعضی مواقع جان انسان آلوده می‌شود و آدرس را تشخیص نمی‌دهد، ادامه داد: در آفاق و هستی خدا را می‌توان پیدا کرد، در دنیای امروز جان‌های آلوده و نفس‌های غیر شفاف آلوده زیاد شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به مقالات علمی در خصوص عجایب بدن انسان، گفت: با کوچک‌ترین لغزش قلب می‌فهمیم که چه نعمت‌هایی را داریم.

شعبانی موثقی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای مهم مسئله مشارکت‌های مردمی است، امروز خود مردم صاحبان نظام و صاحبان جمهوری اسلامی هستند، امروز غالباً مدیران کشور را خود مردم انتخاب می‌کنند و این مهم است که میزان مشارکت مردم چه تأثیری در وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بعضی از رسانه‌های خارجی می‌گویند انتخاب‌ها هیچ تأثیری ندارد، ادامه داد: وقتی ما ساختارهای حکومت را تبیین کنیم خواهیم دید که بیشترین تأثیر را انتخاب‌ها دارند، همان‌طور که در رأس کشورهای دنیا ما مشارکت ۷۳ درصد را در برخی از انتخابات داشتیم که کم نظیر است.

شعبانی موثقی با اشاره به آخرین انتخابات دوره پهلوی، اظهار کرد: در سال ۱۳۵۴ که آخرین انتخابات رژیم منحوس شاه بود، فقط نزدیک به سه میلیون نفر در انتخابات مشارکت کردند در حالی چهار سال بعد بیش از ۲۰ میلیون نفر در انتخابات مشارکت کردند.

وی با اشاره انتخابات ریاست جمهوری و تأثیر دولت و قوه مجریه بر مدیریت کشور، افزود: هنر انقلاب اسلامی تربیت شهید سلیمانی‌ها و شهید حججی‌ها است و انقلاب بستری را فراهم کرد که چنین انسان‌های رشیدی تربیت شوند.

امام جمعه همدان ادامه داد: انقلاب بستر را فراهم کرد و چمران‌ها، باکری‌ها همت‌ها، حججی‌ها و سلیمانی‌ها یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

وی گفت: امروز هم زمینه برای جوانان مؤمن بسیار فراهم است و نباید این فکر را کرد که دیگر چنین نسل‌هایی وجود ندارد چرا که اکثریت جوانان آنهایی که شب‌های محرم، شب‌های قدر و نماز جمعه‌ها شرکت می‌کنند و همین جوان‌ها هستند امروز جوان‌های مؤمن انقلابی تربیت شده و این محصول انقلاب اسلامی است و باید قدر بدانیم.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه اعتکاف امسال برگزار نمی‌شود، گفت: اعتکاف را از دست دادیم اما فرصت ارتباط با پروردگار که از دست نمی‌رود در منزل و مخصوصاً در ولادت امام علی (ع) نماز جعفر طیار فراموش نشود.

وی برگزاری نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ نقطه را از دست آورده‌ای انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، مسئله مبارزه با فاصله‌های طبقاتی، اجتماعی و مبارزه با تبعیض است که آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این توصیه‌ها صرفاً نصیحت نیست این موارد دستوری است که قانونا و شرعا متولیان باید عمل بکنند و وارد بعد عملیاتی کنند، اضافه کرد: صرفاً با توصیه‌ها که مسئله تبعیض از بین نخواهند رفت و متولیان باید توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل که موجب تبعیض در شهر همدان شده توزیع نامناسب امکانات است، گفت: متأسفانه گاهی می‌گوئیم بالای شهر و پایین شهر که تبعیض ایجاد کرده و در مناطق برخوردار امکانات شهری بیشتری وجود دارد.

شعبانی موثقی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که می‌شود مشکل را حل کرد این است که متولیان باید در توزیع بودجه به مسئله عدالت و رفع تبعیض توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مناطق برخوردار از ثروت و در آمد پول بیشتری خرج می‌شود، گفت: چرا سنگ‌فرش یکی از مناطق مداوم تغییر پیدا می‌کند، اما در چاله‌های پایین شهر تغییری ایجاد نمی‌شود، مسئله‌ای که به تصمیم مدیران برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئله‌ای که وجود دارد آن است که مدیریت شهری تصمیم‌های جسورانه بگیرند تا ما به عدالت نزدیک شویم، افزود: بودجه‌های باید به نفع مناطق کم برخوردار تصویب شود.

وی با تقدیر از زحمات شهرداران مناطق، گفت: هم از شورای شهر و هم از شهرداران مناطق مختلف تشکر می‌کنم و می‌بینم در حال تلاش هستند، یک بخشی بر می‌گردد به قانون اما قانون را باید به نفع عدالت تغییر داد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه حتماً مدیریت شهری به مردم اعلام کند تا آن جایی که در تصمیم گیری ها خلاف قانون اتفاق نخواهد افتاد تصمیم‌های جسورانه خواهد گرفت، ادامه داد: اینگونه امیدواریم که شاهد تبعیض‌های گوناگون نباشیم آن هم برای مردمی که همیشه پای کار انقلاب هستند، نباید بالای شهر و پایین شهر داشته باشیم و باید به همه رسیدگی شود.

وی با اشاره به روز روحانیت و شهادت شهید محلاتی، گفت: روحانیت چندین برابر اقشار دیگر شهید تقدیم کرده، ۴۳ شهید مدافع حرم روحانی داریم، همیشه روحانیت در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته، سختی‌ها فراوانی را دیده و در مقابل سختی‌ها دم برنمی آورد، روحانیت می‌داند انحراف از آرمان‌های انقلاب اسلامی مشکل ساز شده است.

امام جمعه همدان خطاب به مدیران استانی گفت: در خصوص برخی از کالای اساسی مانند روغن در بازار کمبود داریم در صورتی که در خود استان تولید می‌شود، مدیران نظارت بیشتری را داشته باشند توجه کنند بعضی‌ها بنا دارند مردم را عصبانی بکنند و سهل انگاری امروز قابل بخشش نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار