کد خبر: ۶۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
سنندج- مدیر عامل صندوق توسعه ملی گفت: منابع ویژه ای برای حمایت از بخش خصوصی و توسعه صادرات در نظر گرفته شده است که باید استاندار کردستان و مدیران اجرایی برای جذب این منابع تلاش کنند.

به گزارش آرانیوز:مرتضی شهید زاده روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه پتروشیمی بعثت بیجار اظهار کرد: صندوق توسعه ملی فقط برای کمک به بخش خصوصی است و در نقاط مختلف کشور از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم و باید ۸۰ درصد سهام آنها مربوط به بخش حقیقی باشد.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد منابع ما مربوط به بخش کشاورزی است و بخشی از منابع با نرخ ۱۰ درصد به مناطق محرومی همچون کردستان تعلق می‌گیرد.

شهید زاده خاطرنشان کرد: امسال دو هزار میلیارد تومان برای مدت دو سال برای توسعه محصولات غیر صنعتی با نرخ ۱۱ درصد موجود است و هماهنگی استاندار و دستگاه اجرایی را می‌طلبد تا پشتیبانی از بخش تولید محصولات کشاورزی و صادرات این استان قرار گیرد.

وی اعلام کرد: این صندوق آمادگی کامل دارد تا از طرح‌های اقتصادی بخش خصوصی در کردستان حمایت کند.

در ادامه این مراسم تفاهم نامه سه جانبه ساخت پتروشیمی بعثت بیجار با اعتبار ۷۹۰ میلیون یورو با حضور مدیر عامل صندوق توسعه ملی، بانک عامل و استاندار کردستان به امضا رسید.

احمد پناه مدیر خانه کشاورز کردستان، عبدالله کاردانی رئیس خانه صنعت و معدن استان و نجم الدین شریفی نماینده کارگاه‌های صنعتی و تولیدی استان نیز در این مراسم خواستار اعطای تسهیلات و حمایت‌های مالی ویژه دولت به فعالان اقتصادی کردستان شدند.

بهره برداری از طرح‌های راه سازی روستایی و گلخانه‌ای، آغاز به کار عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه و آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی مرز باشماق از دیگر پروژه‌های بود که به صورت ویدئویی با دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور فعال شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار