کد خبر: ۶۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
مشهد - رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: صادرات داده های دیجیتال در ایران حدود ۱۰ درصد واردات است و باید به سمت توازن در این امر حرکت کنیم.

به گزارش آرانیوز:محمد صدیق دامغانی زاده، پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری شبکه مراکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال در مشهد گفت: هم اکنون در تمام نقاط دنیا داده‌های دیجیتال در جایگاه بالای درآمد زایی قرار دارند و کشورهای مختلف سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و فعالیت صادراتی زیادی دارند، اما در ایران صادرات داده حدود ۱۰ درصد واردات داده است که همین مسئله باعث خروج ارز از کشور شده می‌شود.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: نگاه وزیر ارتباطات، استفاده از فضاهای بلا استفاده در نقاط مختلف و استفاده بخش خصوصی از آنهاست تا به تولید و رونق کسب و کار کمک شود.

وی با اشاره به اشاره رهبر انقلاب به ایجاد تمدن فرهنگ و تمدن شیعی افزود: توسعه فرهنگ یکی از ابزارهای رسیدن به این تمدن است و یکی از اقدامات ما در این راستا ایجاد پارک‌های علم و فناوری در کشورهای دیگر است و در این زمینه در هرات به دنبال ایجاد این بستر هستیم.

وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری نهادهای دولتی و صدای بخش خصوصی در نهادهای حاکمیتی هستند. در این بخش چند حوزه پیشران مثل تولید محتوای دیجیتال و توسعه فضای ابری و صادرات آن وجود دارد که به تولید ثروت کمک می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار