کد خبر: ۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
'ایگور مورگولوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه و 'مهدی سنایی' سفیر ایران در مسکو در آستانه برگزاری اجلاس سران شانگهای با یکدیگر دیدار و طرفین درباره اجلاس سران شانگهای و گروه بریکس بحث و رایزنی کردند.

رایزنی های مقامات ایران و روسیه درباره دو اجلاس شانگهای و بریکس

به گزارش خبرنگار آرانیوز، سفارت ایران در روسیه اعلام کرد: مورگولوف در این دیدار، با تشریح آخرین وضعیت اجلاس سران بریکس و سازمان همکاری شانگهای در اوفا، ابراز امیدواری کرد 'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت کند.

معاون وزیر خارجه روسیه، روابط دوجانبه ایران و روسیه را رو به رشد و عمیق خواند و تبادل هیات های مختلف سیاسی و اقتصادی بین دو کشور و رایزنی های فیمابین را مفید و سازنده توصیف و بر تمایل کشورش به گسترش مناسبات با ایران در تمامی عرصه ها تاکید کرد.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با یادآوری اهمیت اجلاس بریکس و شانگهای در اوفا، ابراز امیدواری کرد این اجلاس با موفقیت برگزار و همکاری هرچه بیشتر کشورهای شرکت کننده را همراه داشته باشد.

وی تلاش های دو طرف برای افزایش همکاری های سیاسی و اقتصادی را تشریح و بر تقویت هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای 18 و 19 تیرماه در شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه برگزار خواهد شد.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی منطقه ای بوده که برای همکاری های چند جانبه امنیتی و اقتصادی تشکیل شده است.

روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای فعلی این سازمان هستند. مغولستان، هند، ایران، پاکستان و افغانستان در جایگاه ناظر و سریلانکا و ارمنستان در جایگاه شریک گفت و گو در سازمان همکاری شانگهای حضور دارند.

گروه بریکس نیز از کشورهای روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل یافته و اجلاس سران آن همزمان با اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در اوفا برگزار می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار