کد خبر: ۶۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آینده، درخشش و نفوذ انقلاب در جهان برپایه علم است و مازندران برای توسعه نیازمند توجه به نخبگان است.

به گزارش آرانیوز:آیت الله محمدباقر محمدی لائینی پیش ازظهر دوشنبه در دیدار جمعی از نخبگان استان با بیان اینکه آینده و درخشش و نفوذ انقلاب ما در جهان بر پایه علم است و باید بر روی علم تاکید کنیم و در این زمینه رشد کنیم، گفت: تولید علم تا به بدنه اجرایی کشور وصل نشود، بدنه اجرایی حرکت نخواهد کرد یا کند حرکت می‌کند.

وی افزود: اگر ساز و کار نداشته باشیم که علم به بدنه مملکت وصل شود فایده‌ای نخواهد داشت زیرا ممکن است بعضی موانع وجود داشته باشد و بخواهند نخبگان را بدبین و مأیوس کنند اما بخشی از فرار مغزها انگیزه سیاسی دارد و آنها قطعاً فقط به دنبال علم نخبگان ما نیستند بلکه انگیزه سیاسی دارند.

آیت الله لائینی با عنوان اینکه ما رتبه شانزدهم جهان در تولید علم را دارا هستیم اماآیا واقعاً این در کشور ملموس است، تصریح کرد: بنیادهای نخبگان، استعدادهای درخشان و.‌.. را ایجاد کردیم اما محصول را کشورهای دیگر می‌برند، چون زمینه استفاده از آنها در کشور وجود ندارد.

امام جمعه ساری یادآور شد: تا الزام و راهکارهای الزام قانونی وجود نداشته باشد کار پیش نمی‌رود، باید این بنیاد ساز و کار اجرایی داشته باشد و قانونی ایجاد شود که علم‌های ایجاد شده الزاماً در کشور صورت بگیرید.

وی با عنوان اینکه متأسفانه از یک طرف می گوئیم که بودجه پژوهش را افزایش دهیم و از طرفی از آن استفاده نمی‌شود، گفت: برای توسعه مازندران خیلی به نخبگان نیاز داریم و باید الگوی توسعه به ما بدهید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار