کد خبر: ۶۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
نیشابور - نماینده نیشابور در مجلس با بیان اینکه نمایندگان مردم خراسان رضوی تلاش می کنند تا مصوبات مجلس بهترین نفع را برای مردم استان در بر داشته باشد، گفت: بن بستی در روند بودجه نداریم.

به گزارش آرانیوز:احسان ارکانی  اظهار کرد: لایحه بودجه که تحویل مجلس شد، بنای ما بر این بود که کلیات لایحه دولت سریعاً در مجلس رأی گیری شود و اگر مجلس رأی می‌داد به کمیسیون تلفیق ارسال می‌شد و کمیسیون تلفیق بررسی می‌کرد و در آخر جزئیات بودجه به رأی گیری گذاشته می‌شد.

وی افزود: اگر کلیات رأی نمی‌آورد همان زمانی که دولت لایحه را داد کلیات رد می‌شد و لایحه برگشت می‌خورد به دولت و منتظر اصلاحیه می‌ماندیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: آقای قالیباف رئیس مجلس بحث شأن این بود که ما کلیات لایحه را به رأی گیری نمی‌گذاریم و با دولت هماهنگ می‌کنیم کلیات را در کمیسیون تلفیق تصویب می‌کنیم، جزئیات را کمیسیون تلفیق تغییر دهد و جزئیات را مجلس ورود کند و این طبق آئین نامه امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس در خصوص آنکه برخی نمایندگان نمی‌دانستند به لایحه بودجه رأی می‌دهند با گزارش تلفیق ابراز کرد: یک ماه وقت گذاشته شد و کمیسیون تلفیق بند به بند بودجه ۱۴۰۰ را بررسی کرد و دو روز گذشته کلیات و جزئیات باهم به صحن علنی مجلس آمد و تازه فهمیدند که باید کلیات به رأی گیری گذاشته شود.

ارکانی ادامه داد: قالیباف رئیس مجلس، اعلام کرد که ما طبق آئین نامه باید برای کلیات لایحه بودجه دولت رأی گیری کنیم، لذا اکثریت نمایندگان مجلس گفتند ما لایحه بودجه دولت را قبول نداریم و رأی منفی به کلیات دادند و کلیات در مجلس رد شد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: دستور کار و رأی گیری ها بر اساس اعلامی است که از سوی رئیس مجلس انجام می‌شود و ما آنچه ایشان به رأی می‌گذارد را رأی می‌دهیم و ایشان اعلام کردند «ما رأی گیری می‌کنیم برای رأی به کلیات لایحه بودجه دولت» که مخالف شد در حالی که ایشان باید اعلام می‌کرد «ما رأی می‌گیریم برای کلیات گزارش کمیسیون تلفیق مجلس» که شاید نتیجه رأی تغییر می‌کرد.

وی بیان کرد: مجلس با اتفاقی که افتاده است باید بودجه سه دوازدهم را تصویب کند که زمانی هم نمی‌برد تا در مجلس مطرح شود و بودجه سه دوازدهم یعنی بودجه‌ای که در سال ۹۹ در حال اجرا می‌شود سه دوازدهم از آن برای فصل اول سال آینده یعنی فروردین، اردیبهشت و خرداد مصوب می‌شود و تخصیص یک دوازدهم هر ماه به خزانه پرداخت می‌شود.

ارکانی گفت: بن بست در روند بودجه نداریم اما نباید این اشتباهات انجام می‌شد که ما یک ماه وقت مجلس و کشور را بگیریم.

وی افزود: نمایندگان مردم خراسان رضوی نیز تلاش می‌کنند تا مصوبات مجلس در نهایت به شکلی باشد که بهترین نفع و عملکرد را برای مردم و کشور در بر داشته باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار