کد خبر: ۶۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود اولین محموله واکسن کرونا به کشور طی امروز خبر داده بود که مشخص نیست این محموله چه زمانی وارد کشور می شود.

به گزارش آرانیوز، سه شنبه هفته جاری رئیس سازمان هواپیمایی از ورود اولین محموله واکسن روسی کرونا (اسپوتنیک‌وی) به کشور طی پنجشنبه 16 بهمن خبر داده و به تسنیم گفته بود: شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر برای انتقال واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند.

 تورج دهقانی زنگنه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته اولین محموله واکسن کرونا روز پنجشنبه از روسیه به کشور منتقل می‌شود.

وی با بیان این‌که این محموله توسط هواپیمایی ماهان جابه‌جا می‌شود، افزود: برای انتقال احتمالی واکسن از اروپا نیز از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب واکسن فایزر (انگلیسی و آمریکایی) به کشور وارد نمی‌شود، تصریح کرد: واکسن مورد نیاز کشور از طریق کووکس (چینی، هندی و سایر کشورها) تأمین خواهد شد.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که از دیروز چهارشنبه اخبار ضد و نقیضی از زمان ورود اولین محموله واکسن کرونا ( اسپوتنیک وی) مطرح شده است. در ابتدا عنوان شد که پارت اول واکسن ساعت 15:50 دقیقه وارد فرودگاه امام خمینی (ره) می شود البته « در صورتیکه تاخیری در بارگیری آن از مبدا وجود نداشته باشد.»

در ادامه اما ورود محموله واکسن طی امروز منتفی اعلام شد. دیشب گفته شد که به جای واکسن، کیت تشخیص ویروس کرونا وارد کشور می شود. این در حالی است که امروز مجددا اعلام شد که اولین محموله واکسن روسی کرونا ساعت 15:50 وارد کشور می شود. شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از رسانه ها برای پوشش خبری این رویداد دعوت کرده است، اما گفته می شود یکی از سازمان های ذیربط دولتی در موضوع بیماری کرونا مخالف پوشش خبری ورود اولین پارت واکسن به کشور است.

احتمالا اولین محموله واکسن کرونا امروز وارد کشور می شود، اما پوشش خبری آن با محدودیت های مواجه خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار