کد خبر: ۶۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
ساری- مدیرکل کتابخانه های مازندران، افتتاح ۵۷ کانون فرهنگی ادبی و کلنگ زنی اولین کتابخانه سبز کشور در استان را از جمله برنامه های دهه فجر بیان کرد.

به گزارش آرانیوز:آرزو ولیپور با اشاره به اجرای برنامه‌های دهه فجر گفت: در دهه فجر سومین جشنواره فرهنگی ادبی کتابخوانی برگزار خواهد شد که در این جشنواره شهرستان‌های استان برگزار خواهند کرد.

وی افزود: همچنین به بهانه ۴۲ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ۴۲ نشست کتابخوانی، ۴۲ نقد و ۴۲ جمع خوانی و دیگر برنامه‌ها را در قالب جشنواره فرهنگی ادبی خواهیم داشت.

ولیپور افتتاح ۵۷ کانون فرهنگی ادبی را از دیگر برنامه‌های کتابخانه های عمومی بیان کرد و گفت: همچنین کلنگ زنی اولین کتابخانه سبز کشور با کمک خیری از استان قزوین در استان مازندران خواهیم داشت و این طرح در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به اعضای نهادهای کتابخانه استان اشاره کرد و گفت: ۱۲۷ هزار عضو فعال در کتابخانه ها داریم و در شرایط کرونایی کارهای مختلفی برای افزایش آمار عضویت صورت گرفته است، از جمله ورود به سامانه شاد به عنوان کتاب شاد سبب شده تا آمار عضویت‌ها افزایش یافته است و این اتفاق نیز برای اولین بار در کشور رخ داد که پایلوت آن استان مازندران بوده و مورد استقبال سازمان نهادهای کتابخانه کشور قرار گرفته است.
وی در ادامه بیان داشت: امسال در دوران کرونایی تمامی جشنواره‌های فرهنگی و ادبی تعطیل و به بعد از کرونا موکول شد اما جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در کشور برگزار و به تبع آن مازندران نیز برگزار کرد که در بازه زمانی سه ماهه ۸۳ هزار نفر در استان شرکت کردند که به نوبه خود حضوری بی نظیر بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار