کد خبر: ۶۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
ری- استاندار تهران با اشاره به افتتاح دستگاه های سنجش آلایندگی در باقرشهر گفت: منشا ذرات معلق پایتخت با نصب دستگاه های سنجش آلایندگی مشخص می شود.

به گزارش آرانیوز:انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح پروژه های باقر شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در سومین روز از دهه مبارک فجر پروژه هایی در حوزه های مذهبی، فرهنگی، زیست محیطی و بحران را مورد افتتاح قرار دادیم و از پروژه های شاخص افتتاح امروز می توان به افتتاح مرکز سایت اسکان اضطراری که در فضایی به وسعت ۲۵ هکتار و با برنامه ریزی برای اسکان موقت ۲۵۰ نفر همراه با فضای مناسب اشاره کرد.

محسنی بندپی افزود: آمادگی و اتخاذ تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با بحران ها و بلایای طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است و در همین راستا فضای موجود با همت شهرداری باقرشهر و هلال احمر و مدیریت فرمانداری ری تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهرری مسائل زیست محیطی است گفت: با نصب دستگاه های استاندارد و سنجش آلایندگی در شهرداری باقر شهر که امروز افتتاح شد و از تکنولوژی خوبی برخوردار است خواهیم توانست با توجه به ذرات معلق و اندازه گیری سنجش غلظت نسبت به منشا آلاینده ها تصمیم گیری کنیم و نسبت به نصب فیلترها و عوامل کاهش خطر اقدامات صورت بگیرد.

استاندار تهران در خصوص سایر افتتاح های امروز نیز بیان داشت: پارک بوستان شهدای نفت با مسئولیت شهرداری باقر شهر و یک مسجد با معماری خاص و مجموعه فرهنگی عطر فاطمی با فضای مناسب افتتاح و راه اندازی شد و در ادامه افتتاح ها بهره برداری از یک هتل و کلنگ زنی یک مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان شناسی در ری نیز انجام می شود.

استاندار تهران بیان داشت: در شهرستان ری ۲۴۲ پروژه با ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی یک هزار و ۸۹۳ نفر داشته ایم و در استان تهران نیز یک هزار و ۱۹۵ پروژه با ۱۶ هزار میلیارد تومان و ۲۱ هزار نفر اشتغالزایی طی دهه فجر افتتاح خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار