کد خبر: ۶۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
اراک- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری اراک برای سال ۱۴۰۰، یکهزارو ۲۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش آرانیوز:ایرج رضایی اظهار کرد: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری اراک که به شورای شهر ارائه شده، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۳۸۳ میلیارد تومان معادل ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است. این امر به معنای آن است که شهرداری باید در شرایط نابسامان اقتصادی درآمدزایی مضاعفی داشته باشد تا بتواند این بودجه را محقق سازد.

بودجه پیشنهادی شهرداری اراک ایراد دارد

وی افزود: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آتی از نظر بنده و کارشناسانی که در این خصوص با آنها مشورت کرده‌ایم دارای چندین ایراد است که اگر بخواهد به این شکل مصوبه شورای شهر را دریافت کند و مورد اجرا قرار گیرد مسلماً مدیریت شهری را در سال‌های آینده دچار چالش خواهد کرد.

رضایی خاطر نشان کرد: در این بودجه اخذ وام ۴۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده که با توجه به مردود اعلام شدن حسابرسی شهرداری در سال ۹۷ بعید به نظر می‌رسد که چنین موضوعی قابل قبول باشد زیرا نمی‌توان موافقت بانک‌ها را جلب کرد. از سوی دیگر در سال جاری اخذ ۲ میلیارد تومان وام پیش بینی شده بود که به سرانجام نرسید ولی امروز از اخذ وام ۴۰ میلیاردی صحبت می‌شود که نشان می‌دهد مباحث مطرح شده چندان کارشناسی نیست.

درآمدهای شهرداری روند کاهشی دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهری اراک روند درآمدی شهرداری را دچار تغییر و بعضاً کاهشی دانست و تصریح کرد: علیرغم آنکه در برخی موارد درآمدزایی داریم در نگاه کلی شاهد کاهش درآمدهای شهرداری هستیم، در بودجه پیشنهادی سال آتی ۶۱ میلیارد تومان افزایش درآمد پیش بینی شده که از نظر شورا محل‌های جذب این درآمدها ابهام دارد و لازم است پیوست‌های بودجه با ذکر دقیق جزئیات در اختیار شورا برای تصمیم گیری مناسب قرار گیرد.

پیش بینی افزایش ۳۱ درصدی درآمدهای جرایم ماده ۱۰۰

وی اضافه کرد: اخذ درآمد از جرایم ماده ۱۰۰ حدود ۳۱ درصد برای سال آتی افزایش یافته است در صورتی که با توجه به رد تصویب عیانی این امر، چندان قابل تحقق نیست. اعتبارات جاری شهرداری نیز ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که افزایش ۵۰ میلیاردی را نشان می‌دهد. در سوی دیگر پیش بینی جذب اعتبارات عمرانی ۶۷ درصد افزایش یافته در صورتی که تحقق تمامی این موارد غیر ممکن است و با وضعیتی که شهر اراک دارد نمی‌توان خوشبینانه این موارد را نادیده گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری تا ۱۵ بهمن ماه برای بررسی و ارائه بودجه پیشنهادی سال آتی خود به شورا فرصت داشت اما این کار را دو هفته زودتر انجام داد که با توجه به ایراداتی که در این بودجه دیده می‌شود بنده بیم این را دارم که شاید در انجام امور عجله شده باشد بنابراین از مدیران شهرداری تقاضا دارم تا اصلاحات لازم را در بودجه پیشنهادی هر چه سریع‌تر طی روزهای آتی تحویل شورا دهند تا به امید خدا بتوانیم برنامه و بودجه‌ای دقیق برای سال آتی شهر، تنظیم و تدوین کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار