کد خبر: ۶۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی خواستار افزایش نظارت بر بازار شد و گفت: توزیع کالاهای اساسی باید عادلانه و در دسترس مردم باشد.

به گزارش آرانیوز:حمید ملانوری یکشنبه شب در کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به ایام الله دهه فجر بیان کرد: علی رغم تحریم‌ها و مشکلات پیش رو، هر روز بر قدرت نظام و انقلاب افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در کنار تحریم‌ها، جزو کشورهای مقتدر و با امنیت بالا است، افزود: جمهوری اسلامی توانست از مشکلات پیش رو، فرصت ایجاد کرده و در برابر مشکلات ایستادگی کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز و ما مبارک رمضان بیان کرد: طی این ایام نیاز مردم به کالاهای اساسی افزایش می‌یابد که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به عنوان مسئول و کارگزار نظام باید با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و هماهنگ نیاز مردم به کالاهای اساسی را رفع کنند.

ملانوری با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی باید به اندازه نیاز تامین شود و در توزیع عادلانه و در دسترس باشد، گفت: همچنین باید قیمت‌ها قانونی بوده و به حداقل ممکن برسد که این امر نیازمند نظارت است.

نظارت‌ها مستمر و قوی باشد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نظارت بر بازار و کالاهای اساسی باید مستمر، قوی و قاطعانه باشد، گفت: همچنین نیاز است با متخلفان برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به میزان اقلام توزیع شده از روغن، برنج و شکر در بازار طی سال جاری بیان کرد: این میزان کالای توزیع شده کم نیست اما باید نظارت قوی باشد تا در مرحله توزیع تخلفی صورت نگیرد.

ملانوری با تاکید بر اینکه باید قدرت نظارت بر بازار افزایش یابد، افزود: نیاز است حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده جدی باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش روی جامعه، تولیدکنندگان وضعیت مناسب و آرامی ندارند و علی رغم گرفتاری‌ها و دغدغه‌های پیش رو در کنار مسئولان قرار گرفته‌اند.

ملانوری با بیان اینکه در برخی موارد باید تحکمی برخورد شود تا واحدها خسارت‌های زیان بار متحمل نشوند، افزود: اگرچه با توجه به شرایط روز جامعه، تولید و عرضه بعضاً دچار اشکال شده اما می‌طلبد در راستای تامین نیازها و کاهش قیمت‌ها تلاش شود.

تولیدکننده‌های فاقد مجوز تعیین تکلیف شوند

استاندار خراسان جنوبی خواستار تعیین تکلیف تولیدکننده‌های فاقد مجوز شد و گفت: وقتی فردی از جامعه برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد به سمت تولید می‌رود، نباید رها شود.

وی بیان کرد: متاسفانه گاهی در حوزه بازار افرادی غیر مسئول در قیمت گذاری و نوع کالا اظهار نظر می‌کنند که خواستاریم هر مسئولی در حوزه خودش اظهار نظر کند.

ملانوری خواستار همکاری رسانه‌ها در آرام کردن فضای جامعه شد و افزود: برخی اظهارنظرهای افراد غیر مسئول در فضای مجازی شکننده و تاثیر گذار بوده و بازار را تکان می‌دهد.

خروج مرغ و تخم مرغ از استان مدیریت شود

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از رئیس سازمان صمت استان خواستاریم با رسانه‌ها نشست‌های مشترک داشته و روزانه گزارشاتی را از وضعیت بازار و کالاهای اساسی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه خروج مرغ و تخم مرغ از استان مدیریت شود، اظهار کرد: همچنین ایجاد تعامل بین تولیدکنندگان طیور با کشتارگاه‌ها نیازمند نظارت جدی بوده که می‌طلبد مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های استان بیان کرد: متولیان از طریق حمایت‌های مختلف باعث دلگرمی این دسته از تولیدکنندگان شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار