کد خبر: ۶۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
بیرجند- رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: کلاهبرداری در فضای مجازی بیشترین جرایم فضای سایبری در خراسان جنوبی است.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ علی محمد پور با اشاره به کلاهبرداری‌های فضای مجازی بیان کرد: کلاهبرداری در فضای مجازی یکی از بیشترین جرایم حوزه فضای سایبری بوده که در خراسان جنوبی به وقوع می‌پیوندد.

وی بیان کرد: رایج‌ترین کلاهبرداری در سه ماهه گذشته، در زمینه خرید و فروش کالا یا خدمات در یکی از سایت‌های واسطه‌گر بوده که مبالغی را به عنوان بیعانه می‌گیرند.

سرهنگ محمد پور خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌ها را از دیگر کلاهبرداری‌های رایج دانست و گفت: در خرید و فروش فضای مجازی باید مانند فضای حقیقی حداقل‌هایی رعایت شود.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی ادامه داد: فروشگاه منتخب اینترنتی برای خرید باید دارای مجوز باشد و به هر گروه یا کالایی نباید اطمینان کرد.

سرهنگ محمد پور ادامه داد: یکی از راه‌های تشخیص فروشگاه‌های اینترنتی مجاز این است که باید در پارامترهای پرداخت، پرداخت در منزل را داشته باشد.

وی با اشاره به مجازی شدن آموزش‌ها، اظهار کرد: از معلم‌ها خواستاریم اگر به هر دلیلی شبکه شاد پاسخگوی فعالیت‌های مد نظر نبود، از شبکه‌های اجتماعی بومی و داخلی استفاده کنند.

سرهنگ محمد پور بیان کرد: همچنین خواستاریم زاویه دوربین، وب کم و نحوه پوشش در ارائه مطالب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی خواستار مراقبت والدین شد و افزود: از والدین خواستاریم زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی در بستر اینترنت را مدیریت کنند.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه بستر فضای مجازی به نحوه استفاده کاربر بستگی دارد، گفت: اگر استفاده اصولی باشد و وب‌گردی‌ها حداقل‌هایی رعایت شود، به لحاظ مالی، اخلاقی و اعتقادی دچار آسیب نمی‌شویم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار