کد خبر: ۶۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
ساری- رئیس سازمان ملی بهره وری ایران، پیاده سازی بهره وری را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: بسیاری از پیش نیازهای بهره وری در دستگاه های اجرایی وجود ندارد.

به گزارش آرانیوز:فاطمه پهلوانی صبح چهارشنبه در جلسه شورای راهبری توسعه با اظهار اینکه بهره وری موضوعی است که باید جوانب آن به صورت روزانه در کارها اجرایی شود، افزود: استان مازندران در حوزه بهره وری از استان‌های پیش رو است.

وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌ها و کارویژه ها دارای منشأ خیر وبرکت برای استان خواهد شد، گفت: بهره وری در حقیقت نیازمند یک حرکت ملی است تا بتوانیم آن را در کشور پیاده سازی کنیم.

وی با عنوان اینکه این حرکت ملی زیرساخت‌های متعددی از جمله فرهنگی دارد، گفت: باید در باور و نگرش تمام اجزای جامعه بهره وری شکل گیرد و زیرساخت آموزش نیز باید به کمک آن بیاید.

پهلوانی با تاکید براینکه در حوزه آموزش به ویژه آموزش‌های پایه ضعیف عمل کردیم، گفت: امروزه در وزارت آموزش و پرورش نگرش‌های خوب و مثبتی ایجاد شده است.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با اظهار اینکه هنوز این سازمان ثبات و جایگاه ساختاری و مدیریتی نداشته است، ادامه داد: این سازمان در این بخش بهره وری چندانی نداشت اما طی چند سال گذشته ثباتی در این سازمان ایجاد شده است.

وی زیرساخت دیگر بهره وری را قانون بیان کرد و گفت: در کشور با افزونگی قوانین و ساختارها روبرو هستیم و این تصور ایجاد می‌شود که به جای حل مسئله، دنبال شغل هستیم.

پهلوانی یکی از بزرگترین آسیب‌ها و مانع برای رسیدن به چارچوب‌های حکمرانی را افزونگی ساختارها برشمرد و گفت: زمینه اصلی برای اینکه زیرساخت‌ها در آن قرار گیرد، سیستم و نظام مدیریت بهره وری است و باید در کشور به آن توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با اظهار اینکه یکی از دلایلی که بهره وری تاکنون به نتیجه نرسیده است، این بود که به فرایند پیاده سازی بهره وری توجه نشده است، افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه همه دستگاه‌ها موظف هستند ظرف مدت شش ماه برنامه بهره وری را ارائه دهند.

وی گفت: پیش نیازهای استفاده از بهره وری در بسیاری از دستگاه‌ها وجود ندارد و همچنان در حال تلاش هستیم تا دستگاه‌ها به این پیش نیازها دست یابند.

وی نظام مدیریتی بهره وری را امری مهم دانست و گفت: ساختار بهره وری در کشور از جمله آسیب‌ها و نیازمند اصلاح است و همه دستگاه‌ها باید دارای یک کارشناس بهره وری باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار