کد خبر: ۶۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور برخی دستگاه های نظارتی در بازار، بیشتر جنبه نمایشی دارد، گفت: گرانفروشی و جریمه منشا درآمدی برای دولت شده است.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام سید علیرضا عبادی ظهر سه شنبه در نشست با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس اظهار کرد: مشکلات کشور با همکاری و همراهی قوه قضائیه، مجلس و دولت تازه نفس حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شوراها کارها را آسان‌تر خواهد کرد، ادامه داد: نمایندگان مجلس باید آنچه در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، خیر مردم در آن است را انجام دهند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند، ادامه داد: نماینده مجلس در صورتی موفق است که بخش خاص خودش را خط بگیرد و منافع شخصی برای او مطرح نباشد.

وی با اشاره به اینکه نماینده مجلس با توجه به اشرافی که نسبت به مسائل حوزه انتخابیه دارد، کارشناس واقعی در مسائل مرتبط با منطقه است، تصریح کرد: نمایندگان موظف هستند تا نیازهای مردم را منعکس و پیگیری و از آنها دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: مشکلات مردم را بررسی و برای حل به نمایندگان ارائه خواهیم کرد و از سوی دیگر نمایندگان نیز اگر مشکلی وجود دارد که ما می‌توانیم کمک کنیم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مردم استان توقعاتی از نمایندگان در جهت رفع مشکلات و مسائل دارند، افزود: نمایندگان استان با همدیگر مشکلات منطقه و استان را بررسی، کارشناسی و جمع بندی کنند و در هر بخشی که می‌خواهند ورود پیدا نمایند، جمعی وارد شوند.

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه کار جمعی اثربخش تر است، تصریح کرد: برای حل مشکلات کشور نمایندگان باید همانطور که در سطح استان و در مجمع نمایندگان همسو و هم جهت هستند در مجلس هم با یکدیگر همسو باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از چیزی که از نظر کارشناسی صحیح است پشتیبانی شود، اضافه کرد: اصولاً در اسلام و بر اساس آیات و روایات در دین و عقل اصل مطلب برای پیدا کردن نظر بهتر، مشورت کردن است.

مصوباتی که اجرا نمی‌شود

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه مجلس و قوه قضائیه برای حل مشکلات سنگ تمام می‌گذارند، اظهار کرد: ولی متأسفانه همسویی (قوه مجریه) وجود ندارد.

وی بیان کرد: متأسفانه علیرغم تصویب قوانین متعدد، اما گاهی مسئولان مصوبات را اجرا نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منابع ارزی کشور در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که یا آن را برای کشور و مردم هزینه نمی‌کنند و یا هم آن را صرف خرید غذای سگ، گربه، عروسک و اسباب بازی می‌کنند، گفت: این مشکلات ناشی از عدم نظارت‌ها است.

به گفته وی حضور برخی دستگاه‌های نظارتی در بازار، بیشتر جنبه نمایشی دارد چرا که پس از خروج آنها فروشنده دوباره می‌تواند گران‌فروشی کند.

وی ادامه داد: عدم نظارت‌ها در استان نیز در زمینه تأمین کالاهای اساسی مردم نمود دارد و برای یک نمونه از هزاران مورد، مسئله کمبود روغن است که رسانه‌ها مطرح کرده‌اند و شاهد هستیم مردم برای روغن در صف ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: مسئولان می‌گویند در تأمین کالاها مشکلی وجود ندارد و به بازار تزریق می‌شود، اما از طرف دیگر در زیرزمین‌ها دپو شده و به دست مردم نمی‌رسد.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: این مسائل علاوه بر آثار منفی اقتصادی و معیشتی، آثار منفی فرهنگی را هم به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیشنهاد داد: برای هر کالای اساسی دو نرخی کالابرگ تهیه شود و در اختیار مردم قرار گیرد تا دیگر کسی نگران تأمین یا گرانی کالاهای اساسی نباشد.

وی عنوان کرد: این شیوه موجب خواهد شد تا به دلیل فرصت خرید شاهد ایجاد صف برای خرید کالای اساسی مردم نباشیم.

گران‌فروشی و جریمه منبع درآمد دولت شده است

وی افزود: متأسفانه دولت سهمیه‌هایی مثل کارت بنزین که وجود داشت را هم لغو کرد که این موضوع قاچاق گسترده بنزین را به دنبال داشت، فتنه بنزین چه آثار مخربی را برای کشور به دنبال داشت و جان چند نفر را گرفت؟ اما چه کسی جوابگو است؟

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه گران‌فروشی و جریمه منشأ درآمدی برای دولت شده است، ادامه داد: اگر فروشنده‌ای گران‌فروشی می‌کند هزینه آن از جیب مردم می‌رود و وقتی هم فروشنده جریمه شود این جریمه به حساب دولت می‌رود و نفعی برای مردم ندارد.

وی عنوان کرد: حالا که دولت این همه بی توجهی نسبت به مشکلات دارد باید نمایندگان مجلس از دولت بخواهند تا به فکر حل مسائل مردم باشند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به جایگاه نظارتی مجلس بیان کرد: باید یک گام دلسوزانه برداشته شود و در این راستا اصلاح و بروز رسانی برخی از قوانین امری ضروری است.

وی با اذعان به اینکه برخی از مجازات‌هایی که برای جرایم در نظر گرفته می‌شود بازدارنده نیست، تصریح کرد: مثلاً در قبال گران فروشی جریمه بسیار ناچیزی از ۱۰ سال گذشته تصویب شده که متخلفان آن را به راحتی پرداخت می‌کنند و به تخلفات خود همچنان ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ثمره سختی‌ها این است که در مردم بصیرت ایجاد می‌شود و بین خوب و بد فرق می‌گذارند، بیان کرد: اگر مردم انتخاب درست و کارشناسی شده‌ای داشته باشند، قطعاً در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار