کد خبر: ۶۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با بیان اینکه هفت هزار ۳۰۰ هکتار اراضی ملی استان به بیت المال بازگشت، گفت: در این رابطه سه فقره پرونده زمین‌خواری بزرگ کشف شده است.

به گزارش آرانیوز:جعفر مرادی حقیقی صبح شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی استان سمنان، ضمن بیان اینکه هفت هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به بیت‌المال بازگردانده شد، تاکید کرد: این اراضی با تلاش منابع طبیعی شورای حفاظت راضی و سربازان گمنام امام زمان (عج) و همچنین سازمان بازرسی آزاد سازی شد.

وی با بیان اینکه برای این اراضی رأی قطعی از مراجع قضائی صادر شده است، افزود: این اراضی در مناطق شهمیرزاد، مهدی‌شهر، دامغان و درجزین قرار داشت که از ارزش اقتصادی بسیار بالایی نیز برخوردار بود اما با تلاش مأموران منابع طبیعی خوشبختانه آزاد سازی و از امکان تصرف زمین خواران دور شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه دفاع در مراجع قضائی در سه فقره پرونده جداگانه سبب شد تا این اراضی به بیت‌المال بازگردانده شود، تاکید کرد: حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از سو استفاده زمین خواران و افراد سودجو مهمترین هدف از اجرای طرح بازگشت اراضی به بیت‌المال است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه در این راه مردم نیز باید به اداره کل منابع طبیعی کمک کنند، تاکید کرد: تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و از آنجا که مردم در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی نقش بسزایی دارند گزارش‌های آنان نیز در برخورد قانونی با تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار