کد خبر: ۶۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
بجنورد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از توزیع ۲ هزار بسته معیشتی بین خانواده های مبتلا به کرونا و کم توان مالی در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد

به گزارش آرانیوز:ابوالفضل محبان صبح امروز در نشست خبری که در سازمان هلال احمر خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش حوادث بودیم که علت آن را شیوع کرونا می‌دانیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ادامه داد: طی این مدت ۶۴۷ مورد حادثه اتفاق افتاد که ۴۲۳ مورد آن حوادث جاده‌ای و ۲۴ مورد آن سیل بوده است.

وی افزود: مجموعاً ۳۸۴ نفر در حوادث اتفاق افتاده نجات یافته‌اند که ۲۸۷ نفر آنان مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

محبان میانگین زمان حضور در سر صحنه حوادث را هشت دقیقه و ۱۴ ثانیه دانست و گفت: با توجه به اینکه عموم مأموریت‌ها خارج فضای شهری است، این عدد مناسب می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در ادامه به فعالیت‌های اجرا شده این نهاد در خصوص کرونا اشاره کرد و گفت: در ابتدای شیوع کرونا ایستگاه غربالگری را فعال کردیم و در آن ایستگاه‌ها ۳۰۰ هزار نفر غربالگری شدند.

وی افزود :۴ هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی برای بیماران خاص توزیع شده است و همچنین تا کنون ۵ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توزیع کرده‌ایم.

محبان استقرار نیروهای داوطلب هلال احمر در هیأت مذهبی را دیگر برنامه این نهاد دانست و گفت: طرح حامیان سلامت توسط جمعیت جوانان هلال احمر برگزار شد و در آن ۳۰ هزار ماسک بین مردم استان توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در ادامه به طرح شهید قاسم سلیمانی اشاره داشت و بیان کرد: از ۱۸ هزار و ۵۱۱ نقطه توسط ۴۰۰ نفر بازدید به عمل آمد و ۱۱۰ نفر در عملیات شناسایی بیماران کرونایی از درب منازل مشارکت داشتند؛ همچنین ۲ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های کرونایی که توان مالی ندارند داده شده است.

وی در انتها از فعالیت بانک امانات هلال احمر خراسان شمالی خبر داد و گفت: در سال جاری ۶۳۰ مورد تجهیزات پزشکی به امانت در اختیار مردم قرار گرفته است لذا از خیرین تقاضا می‌کنیم تجهیزات بیشتری را به این مرکز ارائه دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار