کد خبر: ۶۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان، گفت: علاقه مندان برای ارسال اثر تا ۲۰ بهمن ماه فرصت دارند.

به گزارش آرانیوز:فیروز فاضلی ظهر چهارشنبه در حاشیه رونمایی از پوستر جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی گیلان، اظهار کرد: نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان در بخش عروسک، نوشت افزار و طرح بسته بندی کالاهای فرهنگی همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج تولید و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی و با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ گیلانی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص بخش‌های جشنواره استانی گفت: بخش عروسک؛ در قالب فرم و روایت اثر، نوشت افزار؛ حاوی تصاویر و نقوش و نمادهای فرهنگی استان گیلان، طرح و بسته بندی کالاهای فرهنگی که شامل ایده‌ها و تولیدات عرضه شده در بسته بندی محصولات فرهنگی و هنری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ بومی استان باشد، اضافه کرد: هیچ محدودیت برای تعداد ارسال اثر از سوی شرکت کنندگان در این جشنواره وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه آثار ارسالی شرکت کنندگان در سه بخش کودک نوجوانان و بزرگسال قابل پذیرش است، بیان کرد: امکان ارسال اثر با موضوعات ملی نیز فراهم شده است.

فاضلی با اشاره به فراخوان ارسال آثار به این جشنواره از ۱۵ دی ماه امسال، ادامه داد: علاقه مندان تا ۲۰ بهمن ماه برای ارسال آثار فرصت دارند.

وی با بیان اینکه داوری و ارزیابی آثار نیز از یکم تا پنجم اسفند ماه انجام خواهد شد، گفت: اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره نیز دهم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه کالاهای فرهنگی واقع در رشت ابتدای خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا و یا به آدرس پایگاه اینترنتی این جشنواره مراجعه کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار