کد خبر: ۶۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
آمل- فرماندار آمل از اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی همزمان با تداوم موج سوم این بیماری درپی افزایشی شدن تعداد بستری‌های در شهرستان خبر داد و گفت: عادی انگاری سبب بازگشت به وضعیت قرمز شد.

به گزارش آرانیوز:علیرضا شریعت  اظهار داشت، تداوم وضعیت قرمز کرونایی آمل باعث شد که با تصمیم ستاد مقابه با کرونای شهرستان به دنبال اعمال محدودیت‌های سختگیرانه شود.

وی، یکی از این محدودیت‌ها را منع فعالیت اصناف و مشاغل به استثنای مشاغل سطح یک اعلام کرد وافزود: بنا برمصوبه ستاد ملی کرونا برای شهرهای قرمز کرونایی، فعالیت مغازه‌ها وبخشی از اصناف به عنوان پرخطرترین اماکن شیوع بیماری کرونا در شهرستان آمل ممنوع شده است.

وی ادامه داد، بر اساس این محدودیت، تمامی صنوف به جز مشاغلی که نیازهای ضروری مردم را تأمین می‌کنند مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها باید فعالیت خود را متوقف و تعطیل کنند.

برخورد جدی با متخلفان صنفی

فرماندار آمل با بیان اینکه تا بازگشت دوباره شهرستان به وضعیت نارنجی و ثبات نسبی محدویت‌های جدید ادامه خواهد داشت، تاکید کرد، انتظار هست که دراین مرحله نیز بازاریان و واحدهای کسبی همکاری کنند.

شریعت تصریح کرد، از روزگذشته با همکاری نیروی انتظامی واصناف شهرستان، بازدیدهای میدانی برنحوه اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان درحال انجام هست ودرصورت بازبودن مغازه و یا واحد کسبی که در شرایط فعلی و مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا ضرورتی بر فعالیت آنها نیست، بدون اغماز برخورد و با تشکیل پرونده واحد کسبی آنها پلمپ خواهد شد.

شرایط نگران کننده آمل دروضعیت کرونا

فرماندار آمل با بیان اینکه شرایط شیوع بیماری کرونا در آمل بسیار حساس و نگران کننده است، گفت: متأسفانه تداوم شرایط کرونایی شهرستان آمل نتیجه بی توجهی گسترده نسبت به این بیماری است و انتظار هست که مردم نیز برای بهترشدن وضعیت شهرستان همکاری و همراهی کنند.

شریعت، اشاره‌ای به زمان پایان محدودیت‌های جدید کرونایی در آمل اعلام نکرد وگفت، این وضعیت به شرایط و میزان رعایت ومسئولیت پذیری شهروندان دراین مرحله دارد.

تشدید برخورد در ورودی جاده هراز و روستاهای شهرستان

وی همچنین به اعمال محدودیت‌های بیشتر در ورود غیربومیان ومسافران تحت هرعنوان از جاده هراز به شهرستان آمل را ممنوع اعلام کرد وگفت، ازنیروی انتظامی نیز خواسته شده تا جلوی افراد غیربومی را به شهرستان بگیرد ودر صورت تمکین نکردن متخلفان برابر قانون با آنها برخورد کنند.

شریعت ادامه داد، از دهیاران روستاها به ویژه مناطق ییلاقی وکوهستانی شهرستان نیز درخواست شده با ایجاد موانع بتنی از ورود افراد غیربومی به روستاها جلوگیری واجازه حضور ندهند.

وی تصریح کرد، متأسفانه درصد ابتلاء مردم شهری و روستایی شهرستان آمل به بیماری کرونا برابر شده و باید محدویت‌های جدید در روستاها نیز با شدت بیشتری اعمال شود.

عادی انگاری باعث برگشت شهرستان به وضعیت قرمزکرونایی

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه وضعیت ناپایدار این شهرستان پس از نارنجی شدن وضعیت کرونایی دراواخر آذر و هفته نخست دی، باعث عادی انگاری شهروندان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شده بود، تصریح کرد، متأسفانه رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان و قرارگرفتن درتجمع های غیرضروری ازجمله دورهمی های خانوادگی و سطح بازار باعث شده تا شهرستان آمل به یک باره به وضعیت قرمزکرونایی برگردد.

شریعت، گسترش کرونا و تداوم وضعیت قرمز این شهرستان را نیز به دلیل عدم رعایت و بی توجهی برخی نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: متأسفانه این بی تفاوتی و عادی انگاری توسط برخی از افراد و اصناف، به قیمت جان شهروندان آملی تمام می‌شود.

وی، برگزاری مهمانی‌ها و مراسم دورهمی را مصداق بارز پایمال کردن حقوق شهروندی و بی توجهی به سلامت عمومی در شهرستان آمل دانست و افزود: نیمه باز گذاشتن مغازه‌ها، تردد در کوچه و پس کوچه به خاطر فرار از دست قانون و انتقال دورهمی ها به ییلاقات همگی مصداق بارز فرار از مسئولیت اجتماعی و ایجاد زمینه آسیب به سلامت جامعه است.

در حال حاضر در بین ۲۲ شهرستان مازندران پنج شهرستان، ساری، آمل، نکا، فریدونکنار و قائمشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار