کد خبر: ۶۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کرج - استاندار البرز گفت: برخی طرح‌ها همانند مسکن مهر ماهدشت بدون زیرساخت مناسب و پیوست‌های لازم ایجاد شده است.

به گزارش آرانیوز:عزیزالله شهبازی صبح شنبه در حاشیه جلسات کارگروه زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ استان البرز با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات و تأکیدات ستاد ملی کرونا، جلسات با تراکم کمتر و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد، اظهار کرد: نمی‌توانیم به خاطر شیوع کرونا کار خود در استان را ول کرده و خدمت‌رسانی به مردم را معطل کنیم، به همین دلیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: پرونده‌های کارگروه زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ دارای اهمیت بالایی هستند، بنابراین باید طی زمان کافی و با حساسیت مورد بررسی قرار گیرند تا بتوانیم به بهترین دستاورد برسیم.

استاندار البرز بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ جلسه در این راستا برگزار شد و توانستیم ۸۵ پرونده را مورد ارزیابی قرار دهیم که نتایج مطلوبی را در برداشت.

وی با بیان اینکه با فرمایش مقام معظم رهبری در سال جهش تولید قرار داریم، تصریح کرد: بر اساس منویات ایشان باید به طرح‌های تولیدی در این نشست‌ها به صورت ویژه نگاه و از آنها حمایت کنیم.

شهبازی خاطرنشان کرد: کرج و فردیس از پرتراکم‌ترین شهرستان‌های استان البرز و کشور محسوب می‌شوند، بنابراین باید در راستای حفظ و توسعه فضای سبز و سرانه‌های درمانی و آموزشی این شهرستان‌های اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

وی افزود: ساخت و ساز غیرمجاز و بدون توجیه شرایط نامناسبی را برای برخی نقاط استان به وجود آورده است به ویژه در کرج و فردیس که آلودگی هوا در آنها بیشتر از میانگین استان است باید جلوی این ساخت و سازها به صورت ویژه گرفته شود.

جمعیت از کرج و فردیس به دیگر شهرستان‌های البرز منتقل شود

استاندار البرز اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مانع افزایش تراکم بیشتر شهرستان‌های کرج و فردیس شویم، بنابراین باید جمعیت بر اساس سند ملی آمایش استان البرز به سمت سایر شهرستان‌ها منتقل شوند.

وی بیان کرد: تلاش داریم تا در کمیسیون ماده ۵ و دیگر کمیسیون‌های این چنینی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم، چراکه معتقدیم این امر دارای تبعات بسیار منفی است.

شهبازی تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در راستای احقاق حقوق شهروندی صورت می‌گیرد و با این کار به تمامی مردم استان خدمت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه منفعت عمومی باید به عنوان یک حق‌الناس رعایت شود، گفت: باید به گونه‌ای رفتار و اقدامی کرد که آیندگان از آن دچار آسیب و مشکل نشوند که این امر با مد نظر قرار دادن تمام جوانب امر محقق می‌شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: برخی طرح‌ها همانند مسکن مهر ماهدشت بدون زیرساخت مناسب و پیوست‌های لازم ایجاد شده‌اند، بر همین اساس جمعیت بیش از ۱۴ هزار نفر ساکن در این منطقه با مشکلاتی همچون بوی نامطبوع زباله و دیگر معضلات مواجه هستند که باید برای رفع این مشکلات اقداماتی عاجل صورت گیرد.

وی متذکر شد: مدیران نباید خود در جایگاه ماشین امضا قرار دارند و همه طرح‌ها و برنامه‌ها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند و بر اساس منطق و صلاحدید رد یا تأیید شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار