کد خبر: ۵۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
بجنورد- دادستان دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه تقویت خودکنترلی دستگاه‌ها در دستور کار دیوان محاسبات است، گفت: بخش نظارتی هر دستگاه باید فعال‌تر شود تا خودشان از تخلف جلوگیری کنند.

به گزارش آرانیوز:علی کامیار ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در این دوره حساسیت ویژه‌ای بر امر نظارت دارد و از این رو تاکنون ریاست مجلس دو بار در دیوان محاسبات حضور یافته و خواسته‌های خود از این نهاد را اعلام کرده است.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: طی ۵ ماه گذشته سند راهبردی سال‌های آتی این نهاد را تنظیم و تغییر دادیم و بر این اساس به دنبال پرونده سازی و مچ‌گیری از مدیران نخواهیم بود.

وی ارائه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ را یکی از اقدامات مهم دیوان محاسبات دانست و افزود: ارائه این گزارش یک ماه زودتر از موعد فرصت مناسبی را برای نمایندگان مجلس به منظور بررسی کارشناسی بودجه سال آینده داده است.

کامیار با تاکید بر اینکه تقویت خودکنترلی دستگاه‌ها در دستور کار دیوان محاسبات است، گفت: بخش نظارتی هر دستگاه باید فعال‌تر شود تا خودشان از تخلف جلوگیری کنند.

دادستان دیوان محاسبات کشور مردم پایه بودن و استفاده از فناوری روز را اصلی‌ترین محور دیوان محاسبات دانست و گفت: بنا داریم قبل از وقوع تخلف از آن پیشگیری کنیم.

وی افزود: بنا نداریم با پرونده سازی و مشکل آفرینی برای مدیران باعث شویم که مدیر در این شرایط ریسک‌پذیری را از دست دهد.

کامیار تصریح کرد: زیاد شدن پرونده در دیوان محاسبات را یک افتخار نمی‌دانیم با این حال بیش از ۹۰ درصد مدیران کشور سالم هستند و از این نظر در سطح جهان مدیران سالمی داریم.

دادستان دیوان محاسبات در انتها خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی گفت: اگر برای استفاده از بودجه‌ای که امکان برگشت آن به خزانه وجود دارد، مشکل داشتید با رایزنی می‌توانیم مجوزهای لازم را برای جلوگیری از برگشت بودجه صادر کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار