کد خبر: ۵۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
سنندج- مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: حوزه هنری منشأ تحولات مهم فرهنگی در استان بوده و تلاش های این نهاد در ارتقای زیرساخت های فرهنگ و هنر قابل تقدیر است.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان به همراه معاونین این سازمان با حضور در پردیس سینمایی بهمن سنندج به مدت ۲ ساعت از امکانات و ظرفیت‌های این پردیس بازدید و با رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص شیوه‌های همکاری بیشتر گفتگو کرد.

جعفر عبدالملکی در این بازدید با تمجید از اقدامات صورت گرفته در این مکان فرهنگی گفت: خوشبختانه علی رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بلند مدت سینماها شاهد تکاپو و اتفاق‌های بسیار خوب و ارزشمند سخت افزاری در این مکان هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار افزایش چهار سالن به ظرفیت سالن‌های سینمایی استان و بالا بردن سرانه صندلی سینمایی از ۷۵۹ صندلی به بیش از ۹۵۰ صندلی توجه به استفاده‌های مختلف از این سالن‌ها نشان از شناخت و توجه جدی حوزه هنری به توسعه هنر و فرهنگ در استان است.

وی پردیس سینمایی بهمن سنندج را یک ویترین و مجموعه بسیار ارزشمند فرهنگی با قابلیت‌های ویژه هنری عنوان کرد و ادامه داد: امکان برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله تئاتر، جلسات شعر و داستان، موسیقی، استودیو صدا و تصویر، گالری، کافی شاپ و کتابخانه تخصصی هنر با استفاده از مواد اولیه بسیار خوب در بخش معماری و سازه‌ای از ویژگی‌های منحصری است که این مکان را در کشور بی نظیر کرده است.

مدیرکل صدا و سیما استان کردستان در بازدید از کتابخانه تخصصی هنر نیز گفت: کتاب بهترین همراه زندگی انسان‌ها است و امروز حتی با توجه به گسترش تکنولوژی توجه به کتاب و کتابخوانی، یکی از نشانه‌های رشد و تعالی فرهنگی است.

وی کتاب را دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت دانست و با اشاره به تخصصی بودن این کتابخانه برای جامعه هنرمندان تصریح کرد: اهتمام حوزه هنری در ایجاد چنین فضایی در این مجموعه فرهنگی بسیار ستودنی است و قطعاً این فرصت مغتنمی است برای جویندگان علم و هنر تا در یک فضای هنری و زیبا به افزایش توان علمی و تخصصی خود بپردازند.

عبدالملکی همچنین در بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور برپا شده در گالری سوره گفت: یکی از ویژگی‌های هنر، ایجاد تفکر در بین مخاطبان خود است و این موضوع در هر یک از تابلوهای ترسیم شده این هنرمندان که به زیبایی مسائل پیش روی جهانی را در قالب تصویر به چالش کشیده و این ارتباطی که بین من مخاطب و این آثار ایجاد گردیده نشان از تأثیر گذاری بالای زبان هنر است.

وی به اهمیت کارشناسی در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: اگر امروز ما در این پردیس سینمایی شاهد این حجم گسترده فعالیت با مجموعه‌ای بسیار همگون و مرتبط فرهنگی و هنری هستیم حاصل نگاه ارزنده به استفاده از متخصصین و کارشناسان آشنا به کار با نظارت دقیق اجرایی و تعهد بوده است که متأسفانه در دیگر پروژه‌های مهم استان کمتر به لزوم و ضرورت این نگاه توجه شده است.

وی در ادامه در نشستی با رئیس حوزه هنری استان کردستان به بررسی شیوه همکاری حوزه هنری و صدا و سیما مرکز کردستان پرداخت و تولید برنامه‌های مشترک رادیویی و تلویزیونی در پردیس سینمایی بهمن سنندج و تشکیل جلسات تخصصی تولید محتوا با بهره گیری از توان هنرمندان و کارشناسان حوزه هنری و صدا و سیما حاصل این نشست بود.

توجه به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری اولویت برنامه‌های حوزه هنری است

رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در این دیدار بر ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های فرهنگی و هنری استان به عنوان یک اولویت مهم حوزه هنری تأکید کرد.

امین مرادی با قدردانی از همراهی مجموعه صدا و سیمای مرکز کردستان با حوزه هنری و پوشش فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان گفت: استان کردستان متأسفانه علی رغم توان هنری بسیار بالایی که در بخش‌های مختلف دارد از نظر زیر ساختی و امکانات لازم با مشکلات زیادی برخوردار است.

مرادی به حمایت‌های صورت گرفته طی چند سال اخیر مسئولین ارشد استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کردستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمعی دیگر از مدیران استانی و نگاه حمایتی حوزه هنری کشور و مؤسسه بهمن سبز شاهد اتفاقات خوبی در بخش توسعه سینما در استان بوده‌ایم.

وی تبدیل پردیس سینمایی بهمن سنندج از سه سالن به هفت سالن سینمایی، تبدیل سینما آزادی بیجار به یک پردیس سینمایی با سه سالن، ساخت گالری هنری در این مجموعه و ساخت مجموعه مجهز پردیس سینمایی در سقز با سه سالن و امکانات جانبی از جمله گالری کافی شاپ، کافه کتاب و افزایش بیش از ۹۰۰ صندلی به سرانه صندلی سینمایی و افزایش ۹ سالن سینمایی با بهره گیری از توان متخصصین استانی و کشوری را از اقدامات حوزه هنری در این دوران کرونایی عنوان کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: تبدیل تهدیدها به فرصت و افزایش زیر ساخت‌های هنری و فرهنگی دستاوردی است که دراین دوران کرونایی حاصل شده است.

رئیس حوزه هنری کردستان به بخش تولید آثار هنری نیز اشاره کرد و گفت: چاپ چندین عنوان کتاب با موضوعات مختلف هنری به ویژه در بخش ادبیات پایداری، برگزاری جشنواره تئاتر «وتار»، برگزاری برنامه‌های زنده موسیقی با استفاده از بستر فضای مجازی، تولید فیلم‌های کوتاه، تئاتر، اثار تجسمی با موضوعاتی همچون مبارزه با کرونا، گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد سلیمانی و شهید فخری زاده، تولید قطعه موسیقی، موشن گرافی بخشی از اقداماتی است که در حوزه هنری به انجام رسیده است.

وی به اهمیت کار مشترک و عدم جزیره‌ای عمل کردن بین دستگاه‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده است که با هم افزایی متولیان هنر و فرهنگ شاهد اتفاقات خوبی در بخش هنر و فرهنگ خواهیم بود که نمونه آن در تولیدات مشترکی این حوزه با صدا و سیمای مرکز کردستان در بخش فیلم کوتاه و مستند و برنامه‌های مناسبتی به خوبی نمایان است.

مرادی تأکید کرد: حوزه هنری استان کردستان آمادگی لازم گسترش همکاری‌های مشترک را دارد و امیدواریم این تعامل زمینه خلق آثار متناسب با سیاست‌های بلند مدت نظام اسلامی در بحث توسعه فرهنگ و هنر در استان شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار