کد خبر: ۵۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه امنیت در سطح جامعه صرفاً با اقدامات سلبی به وجود نخواهد آمد، گفت: انجام اقدامات فرهنگی موجب تامین امنیت پایدار خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:سردار علیرضا مظاهری اظهار داشت: نیروی انتظامی با توجه به شرح وظایف گسترده‌ای که دارد می‌طلبد تا همکاری و تعاملات خود را با سازمان‌های فرهنگی تداوم ببخشد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم افزایی ناجا و ادارات فرهنگی قطعاً خروجی خوبی را در حوزه فرهنگ سازی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه می‌تواند داشته باشد، گفت: امنیت یک فرایند اجتماعی است و نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در این رابطه ایفای نقش کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم عزیز بهترین سرمایه اجتماعی پلیس هستند، افزود: در کنار این مهم، سایر سازمان‌ها و نهادها نیز همانند یک پازل، در کنار یک دیگر می‌توانند امنیت پایدار را رقم بزنند.

سردار مظاهری ادامه داد: با توجه به شرح وظایف نیروی انتظامی، ورود پلیس با توجه به نوع ماموریت‌هایی که دارد، در تمام حوزه‌ها قانونی است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین وظایف ناجا با توجه به نگاه خاص و ویژه رهبر معظم انقلاب، حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: در همین رابطه، نیروی انتظامی با تعامل و هم افزایی بین بخشی و با انجام اقدامات لازم، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در امور فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امنیت و ایجاد آن در سطح جامعه صرفاً با اقدامات سلبی به وجود نخواهد آمد، افزود: با انجام اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه می‌توان امنیت پایدار را در سطح جامعه رقم زد.

مظاهری با بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی و خصوصاً مباحث فرهنگی از جمله دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب است، بیان کرد: در بحث فرهنگ سازی و اقدامات فرهنگی ۲۷ دستگاه مسئول هستند، لذا با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی همه دستگاه‌ها باید در این خصوص با جدیت تمام پای کار بوده و اقدامات خود را با دقت بیشتری انجام دهند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به حوزه خانواده نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در کنار سازمان‌های گوناگون، خانواده نیز به عنوان اولین و مهمترین نهاد اجتماعی در این رابطه بسیار تأثیر گذار است و بعد از آن، مراکز آموزشی نقش بسیار زیادی در حوزه فرهنگ و مسائل فرهنگی بر دوش دارند و لازم است تا در این رابطه به بهترین وجه ممکن ورود کرد.

وی با تاکید بر اینکه ناجا علاوه بر مأموریت‌های متعددی که بر دوش دارد، در حوزه‌های مختلف خصوصاً حوزه‌های فرهنگی با قدرت و جدیت زیادی پیگیر و پای کار است، افزود: امروز همه ما می‌دانیم که تولید امنیت و پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، با همکاری متقابل و هم افزایی تنگاتنگ امکان پذیر است.

مظاهری با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هدف گذاری، دنبال کردن و باز خوردگیری در حوزه اقدامات فرهنگی بسیار تأثیرگذار است، یادآور شد: در این رابطه بحث تحقیق و پژوهش به عنوان مهمترین و اساسی‌ترین موضوع نقش حساس و کلیدی دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در انتها با تاکید بر اینکه همه اقدامات را باید بر اساس تحقیق و پژوهش انجام داد تا نتیجه درستی را به دست آورد، گفت: باید بیش از پیش به مسائل فرهنگی توجه کرد زیرا امروز دشمنان ما تمام سعی و تلاش خود را در بحث اقدامات فرهنگی انجام داده‌اند و لازم است تا در این خصوص با حساسیت بیشتری ورود کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار