کد خبر: ۵۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۳ هزار دانش‌آموز در این استان برای آموزش نیازمند گوشی هوشمند هستند.

به گزارش آرانیوز:سالار قاسمی  اظهار کرد: پس از گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور، مدارس به سمت تشکیل کلاس‌های مجازی سوق داده شدند.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۶ هزار دانش‌آموز نیازمند بهره‌مندی از امکانات آموزشی در فضای مجازی در البرز شناسایی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: به همین منظور از طریق مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش البرز و همکاری کمیته امداد خمینی (ره) یک هزار تبلت تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.

وی افزود: همچنینروز گذشته با تلاش خیرین و برنامه‌ریزی انجام‌شده یک هزار تبلت دیگر تهیه و بین دانش‌آموزان البرزی توزیع شد.

تهیه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند به صورت خودجوش

قاسمی خاطرنشان کرد: به غیر از موارد یادشده معلمین، مدیران و انجمن اولیا و مربیان در مدارس به صورت خودجوش برای دانش‌آموزانی که از آموزش مجازی محروم بودند، تبلت و گوشی هوشمند تهیه و در اختیار آنها قرار دادند.

وی گفت: امیدواریم این فرآیند ادامه پیدا کند تا تمام دانش‌آموزان فاقد تبلت و گوشی هوشمند به این مهم دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: بخشی از دانش‌آموزان به تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند اما به این معنای نیست که آنها به آموزش دسترسی نداشته باشند، چراکه با قرار دادن بسته‌های آموزشی، حضور معلمان و راهبران آموزشی و همچنین از طریق شبکه آموزش صدا و سیما آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: به فضل الهی در راستای افزایش کیفیت آموزش حداکثری دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم تا برای آغاز ترم دوم و امتحانات نوبت دوم، دانش‌آموز بدون تبلت در البرز نداشته باشیم.

قاسمی با بیان اینکه ۳ هزار دانش‌آموز البرزی نیازمند گوشی هوشمند هستند، تصریح کرد: تاکنون به ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند تبلت و گوشی هوشمند اهدا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه دانش‌آموزان روستاهای طالقان، مناطق روستایی اشتهارد، بخشی از نظرآباد و آسارا بسته‌های آموزشی از طریق راهبران آموزشی دریافت کردند، متذکر شد: حتی آموزش با حضور دانش‌آموزان استمرار دارد و الزاماً به این معنا نیست برخی دانش‌آموزان روستایی بضاعت خرید گوشی و تبلت را ندارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار