کد خبر: ۵۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
رشت- استاندار گیلان با اشاره به غربالگری ۸۸ درصدی شهروندان گیلانی در قالب طرح شهید سلیمانی، گفت: هیچ شهر قرمزی نداریم ولی شرایط شکننده است.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان با تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی، اظهار کرد: وی یکی از اساتید برجسته حوزه‌های علمیه بود که در طول عمر خود منشأ خیر و برکت فراوان شده است.

استاندار گیلان همچنین به فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی یک قهرمان ملی بود که در راه مبارزه با تروریسم به عنوان الگوی در تاریخ ماندگار خواهد شد.

زارع با تاکید بر اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی موجب همبستگی و اتحاد ملی در مقابل زورگویان و مستکبران شد، گفت: شهادت سردار سلیمانی نه تنها مردم ایران بلکه همه ملت‌های آزادی خواه جهان را داغدار کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری محله محور با عنوان «حاج قاسم سلیمانی» همزمان با سراسر کشور در گیلان نیز اجرا شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۸ درصد گیلانیان در قالب این طرح غربالگری شده اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه این طرح در سه محور حمایتی، نظارتی و مراقبتی در راستای مقابله با ویروس کرونا اجرایی شده است، گفت: افراد بالای ۶۳ سال از طریق طرح غربالگری محله محور و استفاده از سامانه علوم پزشکی مجدداً مورد پایش قرار می‌گیرند.

زارع در ادامه به وضعیت کرونا در شهرستان لاهیجان اشاره و با بیان اینکه وضعیت این شهرستان شکننده است، افزود: میزان بیماران کرونایی بستری در برخی از شهرستان‌های استان گیلان به خصوص لاهیجان با بیش از ۵۰ بیمار بستری بسیار شکننده بوده و شهروندان باید دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ شهر گیلان در شرایط قرمز کرونایی قرار ندارد، اظهار کرد: پرهیز از دورهمی های خانوادگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه نجات و کنترل این بیماری در استان گیلان است.

زارع با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک و جلوگیری از شکل گیری اجتماعات در شرایط فعلی بسیار مهم و حیاتی است، گفت: ارائه خدمات به صورت مجازی در سامانه نرم افزاری نیروی انتظامی نیز حرکتی مثبت و قابل تقدیر است.

استاندار گیلان از تمدید زمان پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی مستأجران و بازپرداخت تسهیلات حوزه گردشگری و حمل نقل تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: انتظار می‌رود شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب تضمین سلامت همنوعان خود گردند

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار