کد خبر: ۵۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
خرمشهر- معاون هنری حوزه هنری کشور از اجرای ۲۱ برنامه شاخص در دی‌ماه امسال به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش آرانیوز:مجدالدین معلمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری شب‌شعر بین المللی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول یک سال که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد، به طور مداوم این موضوع که چگونه می‌توان میان مردم و اندیشه و تفکر سردار ارتباط برقرار کرد به عنوان یک اولویت دنبال می‌شد و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مختلف در این راستا نیز انجام شد.

وی افزود: تنها در دی‌ماه امسال، ۲۱ پروژه هنری در رشته‌های مختلف ارائه شد که یکی از آنها برنامه شب‌شعر از سلسله برنامه‌های شب‌شعر دیدار ماه است که هر فصل برگزار و در ماه رمضان شعرا در محضر رهبر شعر می‌خوانند و این بار در خرمشهر برگزار شد.

معاون هنری حوزه هنری کشور با بیان اینکه این دوره شب‌شعر دیدار ماه با مشارکت حوزه هنری و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، افزود: ۲۶ شاعر از ۶ کشور در این دوره حضور داشتند که تمرکز اشعار بر شخصیت حاج قاسم سلیمانی بود.

وی به تشریح علت برگزاری این شب‌شعر در خرمشهر پرداخت و بیان کرد: این فصل از شب‌شعر در خرمشهر برگزار شد تا شاعران در سرزمین مقاومت جمع شوند و با الهام گرفتن از فضا حس شعر را دریافت کرده و در شعر خود به کار ببرند و پیام شعرهای شاعران کشورهای مختلف را از این نقطه که مهد مقاومت کشور است، منعکس کنند.

معلمی در ادامه به دیگر برنامه‌های هنری برنامه‌ریزی شده توسط حوزه هنری اشاره کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها دیدار از سوریه و برپای نمایشگاه عکس و نقاشی در بزرگ‌ترین فرهنگسرای دمشق است.

معاون هنری حوزه هنری کشور برگزاری تله تئاتر، تولید کلیپ و سرود را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: همچنین در کرمان تندیس اهدا می‌شود و این برنامه‌های تنها برنامه‌های کشوری است که در مراکز استان‌ها نیز برنامه‌های مختلف تولید شده است.

نظرشما
پربازدیدها