کد خبر: ۵۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
اهواز - رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای کمک به مناطق آبگرفته شهرستان بندر ماهشهر و بندر امام خمینی اختصاص می‌یابد.

به گزارش آرانیوز:پرویز فتاح شامگاه سه شنبه در نشستی در استانداری خوزستان اظهار کرد: این اعتبار برای کمک به مناطق دچار آبگرفتگی در شهرهای بندر ماهشهر، بندر امام خمینی و شهر چمران از سوی بنیاد اختصاص می‌یابد.

فتاح افزود: همچنین یک بسته حمایتی از سوی بنیاد مستضعفان برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، بندر امام خمینی و شهر چمران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برای کمک و توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان بندر ماهشهر و بندر امام خمینی در نشست با مسئولان تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سفر خود به آبادان و خرمشهر گفت: بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان توسط این بنیاد با پیشرفت ۹۱ درصدی به صورت مدرن و زیبا در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود در بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

فتاح با اشاره به اجرای طرح توسعه نیروگاه حرارتی هزار مگاواتی خرمشهر توسط بنیاد مستعضفان گفت: این نیروگاه دارای ۶و احد گازی به ظرفیت هزار مگاوات است که با توافق وزارت نیرو و شرکت مپنا سه واحد یک هزار و ۵۰۰ مگاواتی به آن افزوده و تبدیل به نیروگاه سیکل ترکیبی خواهد شد.

وی افزود: شرکت فولاد کاوه اروند از شرکت‌های متعلق به بنیاد مستضعفان است که دارای ظرفیت تولید ۴۸۰ هزار تُن میلگرد در سال است که در تلاش هستیم یک خط موازی در آنجا ایجاد و سالانه ۱۲۰ هزار تُن مفتول در آن تولید شود و ظرفیت تولید این شرکت در مجموع به ۶۰۰ هزار تُن افزایش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: چهارشنبه در سفر به بندر ماهشهر و بندر امام خمینی از این دو شهر و همچنین توسعه بندر امام خمینی که با مشارکت بنیاد مستضعفان در حال اجراست، بازدید خواهد شد.

فتاح همچنین از اجرای ساخت یک باب بیمارستان در شهر دزفول توسط بنیاد مستضعفان خبر داد و افزود: در سفر به دزفول از روند اجرای ساخت این بیمارستان و کارخانه دوده فام بازدید خواهد شد.

وی ادامه داد: این بنیاد آمادگی دارد زمین‌های واجد شرایط متعلق به خود را برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان واگذار کند و قرار شد استاندار و مسئولان در این زمینه جلساتی برگزار و در این زمینه همراهی مسئولان استانی برای بررسی و گرفتن‌های مجوزهای لازم نیاز است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار