کد خبر: ۵۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
بجنورد- معاون استانداری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی نیاز به توسعه خدمات زیربنایی و عمرانی دارد.

به گزارش آرانیوز:غلامرضا هوایی صبح امروز در نشست خبری که در سالن شهدای دفاع مقدس استانداری خراسان شمالی برگزار شد، با تاکید بر اینکه مهم‌ترین بخش استان حوزه عمرانی است، اظهار کرد: خراسان شمالی نیاز به توسعه خدمات زیربنایی و عمرانی دارد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: علی رغم اینکه خدمات نظام در خراسان شمالی قابل شمارش نیست اما بسیاری از کارها نشده است.

وی کمبود تعداد کارخانه سیمان، عدم رشد صنعت پتروشیمی خصوصاً در صنایع پایین دستی، کشاورزی، فرودگاه و جاده‌های استان را از جمله مواردی دانست که دارای ضعف است و افزود: اساس توسعه حمل نقل است اما شرایط فرودگاه بجنورد مناسب نیست و در بخش ریلی اصلاً حرفی برای گفتن نداریم.

هوایی با تاکید بر اینکه باید زودتر استان به راه آهن متصل شود، گفت: اگر کرونا نبود وضعیت عمرانی استان اکنون شرایط بهتری داشت.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکلات حوزه جاده‌های استان بیان کرد: از عملکرد مدیریت زیرساخت‌های استان راضی نیستم و تذکرهای لازم داده شده و اگر تعهدات انجام نشود برخورد می‌کنیم.

وی افزود: نخستین استان کشور هستیم که در ۲۲ بهمن جشن پایان گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را برگزار خواهیم کرد.

هوایی تصریح کرد: ۶۰ طرح عمران شهری در استان شروع شده تا شهرهای استان شکل مناسبی به خود بگیرند زیرا اکنون حتی ابتدا و انتهای شهر نیز مشخص نیست.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از عملیاتی شدن فرودگاه جاجرم خبر داد و گفت: باند مناسبی در این شهر وجود دارد لذا با همکاری کارخانه آلومینا این فرودگاه را راه اندازی خواهیم کرد.

وی در خصوص مشکل زباله‌های بجنورد بیان کرد: شهرداری ظرف ۲ ماه مشکل زباله را حل خواهد کرد در غیر این صورت با آنها برخورد می‌کنیم زیرا گلستان شهر جای انباشت زباله نیست.

هوایی در انتها گفت: طبق آمار ۲۰ هزار نفر در استان نیازمند خانه هستند و این تعداد خانه را باید بسازیم و این تعداد واحد مسکونی عدد بالایی نیست که از عهده ساخت آن بر نیاییم زیرا اکنون اعتبارات ساخت ۵ هزار واحد نیز تأمین شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار