کد خبر: ۵۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
خرمشهر- در جلسه شورای مسکن خرمشهر درباره رفع مشکلات ۴۸ واحد مسکن مهر سایت ۴۲ هکتاری خرمشهر برای افتتاح و تحویل به متقاضیان در دهه فجر امسال برنامه‌ریزی شد.

به گزارش آرانیوز:فرماندار خرمشهر شامگاه یکشنبه در جلسه رفع مسائل و مشکلات مسکن مهر خرمشهر، اظهار کرد: قرار است با هم افزایی و همکاری تمام نهادهای خدمات رسان و اتحادیه مسکن مهر خرمشهر، مشکلات ۴۸ واحد مسکن مهر که پیشرفت بالای ۹۰ درصد دارند، رفع و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.

محمد حیدری به برشماری اقدامات انجام شده برای بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی پرداخت و گفت: طبق توافق انجام شده قرار است زیرساخت‌های مسکن مهر از جمله زیرسازی، آسفالت خیابان‌ها و جدول‌کشی توسط اداره راه و شهرسازی انجام شود که مناقصه آن برگزار و پیمانکار انتخاب شده و پیمانکار باید ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده شروع به کار کند.

وی افزود: همچنین مقرر شد اداره آب و فاضلاب در رابطه با فاضلاب مسکن مهر، ۶ حوضچه را احداث و فاضلاب‌ها را به سمت منهول‌ها هدایت کند که این کار، کار سختی نیست و ظرف دو تا سه روز انجام می‌شود.

حیدری ادامه داد: اداره برق وعده نصب کنتورها را داد و شهرداری نیز قول داد که پایان کار موقت صادر کند که با این پایان موقت بانک بتواند پرداخت وام‌ها را برای مردم قسط بندی و سند صادر کند.

فرماندار خرمشهر همچنین به اعلام آمادگی نظام مهندسی برای همکاری در راستای نظارت بر حوزه استحکام بنا، تأسیسات و همچنین برق و دیگر زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: نظام مهندسی باید ایمنی ساختمان را تأیید کند و قرار شد تا یک تیم مهندسی با حضور اداره راه و شهرسازی، پیمانکار و معاونت عمرانی از پروژه نظارت میدانی و بررسی کارشناسی را کرده و در نهایت مجوز لازم را صادر کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در کنار همه مباحث مربوط به ۴۸ واحدی، همزمان رأی حکمیت یا داور بین پیمانکاران، اداره راه و شهرسازی و اتحادیه مسکن مهر پیگیری می‌شود که تا آخر هفته باید رأی ابلاغ شود و در صورتی که رأی ابلاغ شد، از پیمانکاران خلع ید می‌شود و برای تکمیل باقی مانده واحدها پیمانکاران جدید به کار گرفته خواهند شد.

حیدری با بیان اینکه از ۴۲۴ واحد مسکن مهر خرمشهر در دهه فجر امسال ۴۸ واحد تحویل می‌شود، به تلاش برای واگذاری دیگر واحدها تا پایان دولت یازدهم تأکید کرد و توضیح داد: باقی مانده واحدها بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که از واحدهایی که آماده‌تر هستند، شروع به تکمیل کرده و واحدها به صورت مرحله‌ای به مردم تحویل داده خواهد شد.

فرماندار خرمشهر به نتیجه بازرسی از تعاونی‌های مسکن مهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبات جلسه قبل شورای مسکن خرمشهر، یک تیم بازرسی از سوی اداره تعاون مسائل مربوط به تعاونی‌های مسکن مهر خرمشهر را بررسی کردند و مواردی هم احراز شد از جمله این موارد این است که تعاونی‌ها تخلف کرده و مجمع تشکیل ندادند، صورت‌های مالی نیاز به حسابرسی دارد و همچنین مدیران تعاونی‌ها آمار و اطلاعات اعضا را ندارند و این‌ها مواردی است که در کارنامه تعاونی‌ها وجود دارد و باید توسط اداره تعاون بررسی شود.

تخلفی از تعاونی‌ها محرز نشده است

مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر خرمشهر نیز در این جلسه بیان کرد: اتحادیه مسکن مهر خرمشهر متشکل از هفت تعاونی از ۱۱ تعاونی مسکن مهر است و اتحادیه چیزی به جز تعاونی‌ها نیست و جدا در نظر گرفتن این دو درست نیست.

فرشید زارع درباره موارد قید شده در نتیجه بررسی تیم بازرسی اداره کل تعاون اظهار کرد: در خصوص مورد تشکیل ندادن مجمع مشکلی وجود دارد که مربوط به سامانه کشوری و استانی است و محدود به خرمشهر نمی‌شود و به ناهماهنگی میان اداره ثبت و دارایی مربوط است.

وی افزود: هر بار به اداره ثبت برای به روز کردن مراجعه می‌شود، کد اقتصادی را درخواست می‌کنند و اداره دارایی هم برای اعطای کد اقتصادی، به روز رسانی می‌خواهد که این مشکل باید در سطح استان مرتفع شود.

مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر خرمشهر در خصوص مبالغ دریافتی از متقاضیان قید شده در نامه داوری هم توضیح داد: سه میلیون تومان که به عنوان حق مشاوره و دستمزد قید شده، صرف هزینه‌های همچون نصب کابل برق به بلوک، بیمه، هزینه‌های دارایی، نظام مهندسی، کارشناس بانک، آتش‌سوزی و دیگر موارد اخذ شده است.

وی تأکید کرد: طبق نظر داوری تیم بازرسی، تعاونی‌ها به تمام وظایف خود عمل کرده و هیچ تخلفی از آنها محرز نشده است و در صورت محرز شدن تخلف باید به مراجع قانونی معرفی شوند.

زارع در رابطه با ۴۸ واحد آماده تحویل نیز گفت: این ۴۸ واحد مربوط به شرکت نونما است که برای تسویه حساب و معرفی به مسکن و شهرسازی برای تحویل واحدهایشان با تمام آنها تماس گرفته شد که از میان ۴۸ متقاضی ۳۶ نفر مراجعه کردند.

وی افزود: از میان ۳۶ نفر مراجعه‌کننده، ۱۴ نفر به مسکن و شهرسازی معرفی شدند، مدارک ۹ نفر تکمیل است اما برای گرفتن معرفی‌نامه مراجعه نکردند و مدارک ۱۳ نفر دیگر نیز ناقص است.

تأیید ایمنی و پایان کار ۴۸ واحد مسکن مهر

مدیر دفتر نمایندگی نظام‌مهندسی خرمشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: برخلاف چیزی که در رسانه بیان و نظام مهندسی مخالف واگذاری واحدها معرفی شد اما جریان این طور نیست و دلیل مخالفت بحث برق و تأسیسات است که حوادث جانی در پی نداشته باشد.

محمدرضا جمعه زاده افزود: شورای مسکن در قضیه منازل مهر، نظام مهندسی را بازوی پرتوان خود بداند و برای سرعت بخشی به اجرای پروژه از مهندسان جوان و جویای کار درخواست خواهد شد که نظارت بر پروژه را از لحاظ مکانیکی و برق بررسی کنند.

وی به مباحث مالی مربوط به نظام مهندسی در پروژه مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: حق الزحمه نظام مهندسی در پروژه‌های مسکن مهر خرمشهر در سال ۸۹، ۱۳۰ میلیون تومان بوده که تنها قسط اول که معادل ۲۴ میلیون تومان است، پرداخت شده و بقیه مبلغ از پیمانکار دریافت نشده است.

منصور علوانی، شهردار خرمشهر نیز اظهار کرد: می‌توان با رفع مشکل آسانسور، برای ساختمان پایان کار موقت صادر کرد اما بحث آتش‌نشانی باید رعایت شود.

وی افزود: برای خدمات آتش نشانی باید هزینه‌ای دریافت شود با این وجود در مورد کم کردن یا عدم دریافت هزینه لایحه تنظیم و تقدیم شورا می‌شود اما تجهیزات ایمنی باید برای بلوک‌ها خریداری و نصب شود.

نظرشما
پربازدیدها