کد خبر: ۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
گرگان- مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه پس از سیل سال گذشته ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شد، گفت: ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها نیازمند لایروبی است.

به گزارش آرانیوز:سید محسن حسینی صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده پس از سیل سال گذشته هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان نیازمند لایروبی بود که تاکنون ۴۰۰ کیلومتر آن لایروبی شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نیازمند لایروبی است، افزود: برای این میزان لابروبی به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیاز است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با این توضیح که اعتبارات این بخش اگر در قالب اسناد و اوراق تخصیص یابد به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ادامه داد: امسال از محل اعتبارات حوادثی اعتباری برای لایروبی تخصیص نیافته و اعتبارات استانی این بخش هم ناچیز است.

وی همچنین به وضعیت آبگیری سدهای استان هم اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۲۸ درصد از ظرفیت سدهای استان آبگیری شده و ۶۸ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان موجود است.

حسینی با یادآوری اینکه در سال گذشته در چنین روزی ۳۶ درصد حجم سدهای استان آبگیری شده بود و ۸۷ میلیون مترمکعی اب در سدها ذخیره شده بود.

به گفته وی در حال حاضر وضعیت آبخوان‌های عمیق و کم عمق استان خوب نیست و بارندگی تجمعی سال آبی جاری نسبت به درازمدت ۲۸ درصد کاهش داشته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار