کد خبر: ۵۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
بجنورد- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: جمعیت هلال احمر استان به ۱۵۰ نفر از هم‌وطنانمان که در گردنه امین‌الله و اسدلی بجنورد گرفتار برف و کولاک شده بودند امدادرسانی کرد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی، ابوالفضل محبان اظهار کرد: بیش از ۸۰ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان در قالب ۲۲ تیم شب گذشته و بامداد امروز با حضور در حوادث مختلف بعد از ساعت‌ها تلاش توانستند به ۱۵۰ نفر از هم‌وطنانمان که در گردنه امین‌الله و اسدلی بجنورد گرفتار برف و کولاک شده بودند امدادرسانی کنند و ۱۴ نفر را نیز نجات دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی ضمن اعلام آمادگی امدادگران این جمعیت برای مقابله با حوادث زمستانی گفت: عملیات امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف توسط ۵۵ نفر از پرسنل و نجات گران جمعیت هلال‌احمر بجنورد در قالب ۱۵ تیم مدیریت شد.

وی افزود: ۳ تیم ۵ نفره متشکل از نجات گران جمعیت هلال‌احمر اسفراین و هیأت کوهنوردی اسفراین نیز طی عملیات جستجو و نجات چندین ساعته ۱۰ نفر از کوهنوردان را که در ارتفاعات شاه جهان مفقودشده بودند نجات دادند.

محبان ادامه داد: ۳ نفر از در راه ماندگان که در مسیر جاده قدیم بدرانلو به بجنورد اسیر برف و کولاک شده بودند توسط تیم نجات هلال احمر شهرستان بجنورد نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین با تلاش یک تیم ۵ نفره از امدادگران یک نفر چوپان که در منطقه عباس‌آباد اسفراین مفقودشده بود با همکاری اهالی در حوالی روستای کلاته میرزا رحیم اسفراین پیدا شد.

وی در انتها تصریح کرد: هم‌اکنون امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر همچنان در آماده‌باش کامل قرار دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار