کد خبر: ۵۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کرج - رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری ‌داده شده استان آزادسازی شدند.

به گزارش آرانیوز:حسین فاضلی‌هریکندی صبح چهارشنبه در حاشیه تودیع و معارفه دادستانان پیشین و جدید شهرستان ساوجبلاغ اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی به استان البرز اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته و بر این اساس قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری را تشکیل دادیم.

وی بیان کرد: در قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری علاوه بر این امور، اقداماتی مانند مقابله با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی، جرایم علیه محیط زیست، تعرض به حریم راه‌ها و رودخانه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری داده شده استان آزادسازی شدند.

وی خاطرنشان کرد: این قرارگاه در ۶ ماه ابتدای سال جاری توانست بیش از ۲ هزار ۲۰۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری داده شده در استان البرز را آزادسازی کند که برابر با مجموع مدت مشابه در چهار سال گذشته بود.

فاضلی‌هریکندی گفت: قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری در سال قبل نیز موفق به آزادسازی یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری داده شده استان شد.

اراضی ساوجبلاغ هدف تغییر کاربری قرار گرفته است

وی اظهار کرد: ۶۷۵ هکتار از اراضی آزادسازی شده در ۶ ماه نخست سال جاری در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است که نشان از تلاش و عزم جدی دادستان این شهرستان برای مقابله تغییر کاربری حکایت دارد که این رویه باید در دستور کار دادستان جدید نیز قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: ساوجبلاغ به دلایل جغرافیایی و ویژگی‌های خاص طبیعی یکی از اصلی‌ترین شهرستان‌هایی است که اراضی آن هدف تغییر کاربری قرار گرفته و به همین دلیل پروندهای زیادی در این باره تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: ساوجبلاغ یکی از شهرستان‌های صنعتی و اقتصادی البرز به شمار می‌رود که شهرک‌های صنعتی و نیروی کار زیادی را نیز در خود جا داده است و به همین دلیل پرونده‌های زیادی نیز در حوزه روابط کارگری و کارفرمایی در این شهرستان شکل می‌گیرد.

فاضلی‌هریکندی با بیان اینکه فاضلی‌هریکندی با توجه به برنامه‌ریزهای صورت‌گرفته تا سال آینده ۶۰۰ هزار نفر در شهرستان ساوجبلاغ ساکن می‌شود، خاطرنشان کرد: امکانات موجود قضائی، انتظامی و اجرایی شهرستان جوابگوی این رشد جمعیتی نیست، بنابراین قطعاً چالش‌های زیادی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

به گزارش مهر، در این مراسم از زحمات علیرضا دهقانیان تقدیر و محمدامین عبدی به عنوان دادستان جدید شهرستان ساوجبلاغ معرفی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار