کد خبر: ۵۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
سنندج- رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: سازمان های مردم نهاد ظرفیت بزرگ مردمی در جامعه هستند و می توانند در مبارزه با فساد و کاهش آسیب های اجتماعی دستگاه قضا را یاری کنند.

به گزارش آرانیوز:عصر امروز به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، نشست هم اندیشی رئیس کل دادگستری استان با مسئولین تشکل‌های مردم نهاد در سالن اجتماعات حوزه ریاست دادگستری کل برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این نشست ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: شغل شریف و پر زحمت پرستاری، تفسیر فداکاری، صبوری و نوع دوستی است و پرستار جلوه‌ای خاص و خالص از تلاش بی‌دریغ و صبورانه برای کمک به انسان‌های دردمند است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی با تقدیر و تشکر از حضور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: برگزاری این نشست‌ها در راستای رفع آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با بهره مندی از تجربیات مدعوین، اساتید و متخصصین مؤثر است.

وی با اشاره به برنامه‌های تحولی قوه قضائیه در حوزه‌های مختلف افزود: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها تقویت ارتباط نزدیک با جامعه به ویژه جامعه نخبگان است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تقویت ارتباط با مردم شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آنها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت مطالبه گری در بین افراد جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تأکید بر نقش سمن‌ها در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: سمن‌ها نمایندگانی هستند که می‌توانند واقعیت‌های جامعه را به بخش حاکمیتی انتقال داده و مطالبه گر حقوق شهروندی باشند و در این زمینه نباید وابسته به دولت و حاکمیت باشند تا بتوانند واقعیات و مشکلات جامعه را به درستی بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یک پل ارتباطی بین دستگاه قضائی و سازمان‌های مردم نهاد است و از این طریق می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و با کمک این سازمان‌ها در جهت مبارزه با فساد و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثری برداشت.

رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان نیز در این نشست از جذب بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دیده بان پیشگیری از وقوع جرم در استان خبر داد.

وی افزود: ۲۵۰ نهاد مردمی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۰۱ نهاد مردمی با این معاونت همکاری دارند.

اعظمی از تشکیل کارگروه‌های موضوعی استانی در حوزه‌های سلامت، اعتیاد، مبارزه با جرایم اداری، مالی و نخبگان خبر داد و از نهادهای مردمی برای همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دعوت کرد.

در ادامه این نشست نمایندگان مختلف تشکل‌های مردم نهاد به ارائه نظرات و راهکارها در خصوص تقویت این نهادها و تعامل بهتر با دستگاه قضا پرداختند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار