کد خبر: ۵۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کرج - استاندار البرز گفت: به دلیل مهاجرپذیری زیاد، سرانه‌های آموزشی استان از رشد سریع جمعیت دانش‌آموزی جا مانده است.

به گزارش آرانیوز:عزیزالله شهبازی صبح دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: استان البرز با معضل رشد سریع مهاجرت مواجه است که این امر بر امور آموزشی و فعالیت‌های آموزش و پرورش نیز تأثیر گذاشته است.

وی بیان کرد: افزایش یکباره جمعیت دانش‌آموزان به دلیل رشد مهاجرت عاملی شده تا کمبود زیرساخت‌های آموزش و پرورش در استان البرز نمود بیشتری یابد.

نیاز ۲ هزار دانش‌آموز البرز به تلفن همراه هوشمند

استاندار البرز خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی که در سطح استان به ویژه مناطق محروم صورت گرفت، مشخص شد که ۲ هزار دانش‌آموز به دلیل محرومیت برای فراگرفتن آموزش به صورت مجازی نیاز تلفن همراه هوشمند یا تبلت دارند.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرای، سمن‌ها و خیرین به ویژه کمیته امداد باید پای کار بیایند.

شهبازی گفت: خیرین استان البرز همراهی بسیار خوبی در بحث ساخت مدارس دارند و در این زمینه کمک شایانی در ارتقای سرانه‌های آموزشی هستند.

وی اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش استان البرز در راستای رفع معضلات این بخش تشکیل می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود شرایط مطلوبی را برای حوزه مهم رقم بزند.

استاندار البرز بیان کرد: وضعیت فضاهای آموزشی، تغییر کاربری، اجرای بسته‌های تحولی آموزشی، طرح انسداد مبادی بی‌سوادی، تعیین هزینه کارنامه تطبیق و طرح ملی مدرسه کانون تربیتی محله در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: فرمان مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش همدلی و مواسات و کمک مؤمنانه در بخش آموزش و پرورش در راستای کمک به دانش‌آموزان محروم و تأمین نیازهای آنها به ویژه در بحث آموزش مجازی تجلی پیدا کرد.

تأمین تلفن همراه هوشمند برای دانش‌آموزان محروم البرزی نیازمند بسیج عمومی

شهبازی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش به ویژه مشکلات مالی باید از ظرفیت خیرین و نهادهای اقتصادی مانند اتاق بازرگانی بهره برد.

وی گفت: برای رفع معضلات آموزش و پرورش در بخش آموزش مجازی نیاز به یک بسیج عمومی داریم تا دانش آموزان محروم از فراگیری دروس خود جا نمانند.

استاندار البرز اظهار کرد: شناسایی بی‌سوادان، تعیین‌تکلیف مالکیت فضاهای آموزشی، بومی‌سازی بسته‌های تحولی سند تحول بنیادین و برگزاری برنامه‌ها در فضای مجازی در راستای عمل به پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: استان البرز با تلاش کادر درمان از وضعیت قرمز خارج شده و اکنون در وضعیت نارنجی قرار گرفته است، امیدواریم مردم استان با تداوم همراهی به حفظ و بهبود این وضعیت کمک کنند.

شهبازی در پایان متذکر شد: در حال حاضر دو مرکز در راستای تولید واکسن ویروس کرونا فعالیت می‌کنند که در استان البرز مستقر هستند، امیدواریم این دو مرکز که در مرحله تست انسانی هستند هرچه زودتر موفق به تولید واکسن شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار