کد خبر: ۵۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کرج - معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان البرز به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مجاورت با صنایع بزرگ بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال است.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الله میرزایی صبح دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اظهار کرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و مجاورت با صنایع بزرگ بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال است.

وی بیان کرد: البرز در چهارراه ارتباطی ایران قرار گرفته و به لحاظ جغرافیایی کریدور جنوب‌شرق به شمال‌غرب و جنوب به شمال بوده و همین امر موقعیت ویژه‌ای برای خدمات حمل‌ونقل و بازرگانی برای استان ایجاد کرده است.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اقلیم بسیار خوب و منحصر به فرد این استان را بستر مناسبی برای خدمات گردشگری طبیعی و سلامت در کشور عنوان و اظهار کرد: در آینده، البرز از قطب‌های اصلی توسعه گردشگری سلامت کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: هم‌جواری با استان تهران، تعامل اقتصادی با پایتخت و قرار گرفتن در کنار صنایع بزرگ و مناطق صنعتی قزوین فرصت خوبی برای اشتغال در البرز ایجاد کرده است.

درآمد سرانه البرز بالاست

میرزایی با اشاره به دلایل مهاجرپذیری البرز نسبت به سایر استان‌ها تشریح کرد: درآمد سرانه بالا و بالاترین نرخ رشد اقتصادی البرز در میان استان‌های کشور باعث شده تا این استان در جذب سرمایه موفق باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: البرز با شرایط اقلیمی مناسب، فرصت‌های اشتغال زیادی دارد؛ درآمد سرانه این استان بالاست و همین ویژگی‌ها، آن را به بهترین مقصد مهاجرت تبدیل کرده است.

وی به نقش مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد مهاجر نیز اشاره کرد و ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای وظیفه بالاتری نسبت به سایر سازمان‌ها دارد، زیرا بخش بزرگی از مهاجران فاقد مهارت هستند و قصد دارند در صنایع، واحدهای تولیدی، گردشگری و حمل و نقل شاغل شوند که در این مشاغل به سطح نسبتاً بالایی از مهارت نیاز است؛ بنابراین باید از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تدابیری برای مهارت‌آموزی این افراد صورت پذیرد.

در این نشست همچنین از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رئیس اتاق تعاون استان البرز گزارشی از وضعیت بازار کار و اقتصاد استان، عملکرد بخش‌های مختلف اداره کل، تسهیلات مختلف در حوزه اشتغال و سایر بخش‌های این دستگاه ارائه شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار