کد خبر: ۵۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کرج - استاندار البرز گفت: تمامی امکانات و تجهیزات استان برای پیشگیری از بروز خسارات در حوادث طبیعی بسیج هستند.

به گزارش آرانیوز:عزیزالله شهبازی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران استان البرز که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس اعلام هواشناسی در پایان هفته براش شدید باران و برف صورت خواهد گرفت، بنابراین باید تمام دستگاه‌های خدماتی و امدادی در وضعیت آماده‌باش قرار داشته باشند.

وی بیان کرد: در صورت انجام اقدامات از وقوع حوادث طبیعی پیگیری می‌شود و شاهد بروز خسارت به استان نخواهیم بود.

استاندار البرز با بیان اینکه برای جلوگیری از سریز سدهای استان بخشی از آب آنها رها شده است، تصریح کرد: دو سد کرج و طالقان بخشی از آب شرب کلان‌شهر تهران و استان البرز را تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی و مدیریت رودخانه‌های فصلی از جمله دلمبر و برغان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌شده امیدواریم در این حوزه شاهد بروز مشکلی نباشیم.

شهبازی گفت: شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه‌ای استان وظیفه دارند در شهرها و خارج شهرها وضعیت رودخانه‌ها و آبراهه‌ها را ساماندهی کنند، چراکه هرگونه سهل‌انگاری در این امر عاملی برای ایجاد خسارت خواهد شد.

ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم نهر دلمبر مشکل‌زا هستند

وی اظهار کرد: طی سال‌ها گذشته روند ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر نهر دلمبر باعث ایجاد مشکلات مختلفی شده است که این امر رفع مشکل و ساماندهی وضعیت آن را مشکل کرده است.

وی گفت: ساخت و سازها غیرمجاز صورت‌گرفته در مسیر دلمبر، عاملی برای انحراف مسیر شده و به نوعی مسیر حرکت آب را سد کرده است.

شهبازی افزود: برای هرگونه مکاتبه و هماهنگی برای ساماندهی رودخانه دلمبر آمادگی‌های لازم وجود دارد اما شهرداری کرج و شرکت آب منطقه‌ای البرز باید تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده شود تا حادثه‌ای صورت نگیرد.

وی در پپایان متذکر شد: در تمامی امور باید منفعت مردم را مد نظر بگیریم، چراکه حفظ منافع مردم بر همه چیز اولویت دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار