کد خبر: ۵۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
سنندج- مدیر روابط عمومی صدا و سیما مرکز کردستان گفت: با توجه به توصیه های ستاد کرونا و به منظور تکریم فرهنگ عمومی، ۲۱۰ دقیقه برنامه در رادیو و تلویزیون استان ویژه شب یلدا تولید و پخش می شود.

به گزارش آرانیوز:سید دارا سید عباسی اظهار کرد: شبکه اصالت و فرهنگ امسال با پخش دو ویژه برنامه «شه و چله» در صدا و سیما میهمان بلندترین شب سال کردستانی‌ها خواهد بود.

وی افزود: صدای مرکز کردستان با ویژه برنامه «شه و چله» به مدت ۹۰ دقیقه شب یلدا را به صورت زنده روی آنتن می‌فرستد.

سیدعباسی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه رادیو با حضور هنرمندان و صاحب نظران عرصه فرهنگ در رابطه با آداب و رسوم، فرهنگ و خرده فرهنگ‌های استان اطلاعات دوباره ای را به مردم می‌دهد.

وی افزود: دعوت از شخصیت‌های مردمی و معتمدین اجتماعی، هنرمندان و خوانندگان، اجرای برنامه موسیقی زنده، پخش ترانه‌های شاد از جمله محورهای این برنامه است.

سید عباسی خاطرنشان کرد: ارتباط با مراکز استان‌ها، پیام‌های مردمی، تبریک تلفنی، مسابقه، موسیقی محلی و بسته آداب و رسوم محلی شب یلدا در کنار ارتباط با شبکه سراسری رادیو از بخش‌های متنوع این برنامه به شمار می‌آید و به تهیه کنندگی علی محمدی از ساعت ۲۰ و ۳۰ الی ۲۲ تهیه و پخش می‌شود.

وی اعلام کرد: «شه و چله» عنوان ویژه برنامه سیمای شبکه کردستان است که در شب یلدا میهمان لحظات هم استانی‌های عزیز خواهد بود.

مدیر روابط عمومی صدا و سیما مرکز کردستان اظهار کرد: کیانوش مشیر وزیری و فرید آریا نژاد تهیه کنندگان شه و چله سعی کرده‌اند با تهیه و تولید بخش‌های جذاب، این شب را برای هم استانی‌ها خاطره انگیز کنند. سید عباسی افزود: گزارش مردمی چگونگی برگزاری شب یلدا در ایام کرونا، خاطره بازی با شب‌های یلدای سال‌های دور شبکه استانی با اجرای مرحوم فرشا، پخش گزارش از خانه سالمندان شهر سنندج و گزارشی از اجرای پر مخاطب ترین برنامه نمایشی طنز رادیو به نام نقل کردی در استودیو از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده برای این شب می‌باشد.

وی افزود: اجرای موسیقی دهل و سرنا به صورت زنده در برنامه، دعوت از نخبگان، اساتید برتر دانشگاه، هنرمندان، مجریان برتر و چهره‌های سرشناس طنز، بررسی آئین‌های ویژه شب یلدا در کردستان از جمله آیتم‌های برنامه «شه و چله» است.

سید عباسی خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت و گو با کادر بهداشت و درمان استان، سرود، نمایش طنز و ارتباط با مراکز شهرستان‌ها از دیگر آیتم‌های این برنامه است و از ساعت ۲۲ الی ۲۴ پخش می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار