کد خبر: ۵۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از ویژگی های مکتب سردار سلیمانی، پردازش دقیق مسائل بود و این ویژگی کم نظیر و سیره رفتاری، وی را به یک الگوی ماندگار تبدیل کرد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگوی خبری اظهارکرد: عقلانیت انقلابی، درایت، دشمن شناسی دقیق، شجاعت بی بدیل، بصیرت و لحظه شناسی از ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی است.

وی جریان سازی مقاومت در برابر نظام سلطه را از دیگر ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: نگاه سردار سلیمانی برای صدور انقلاب اسلامی، فرا منطقه‌ای بود به طوری که دشمن را در منطقه برای رسیدن به اهداف پلیدش به زانو در آورد.

دیلمی ادامه داد: امروز اگر بستر افول و مرگ حتمی جریان سلطه در منطقه فراهم شده به همت این شهید و همرزمان او در ایجاد وحدت اسلامی و گفتمان راهبردی، متعالی و تحول گرای ولایت مطلقه فقیه است و این مسیر درخشان امروز به یک جریان منطقه‌ای ضداستکباری تبدیل و حشد الشعبی، فاطمیون، حیدریون، حوثی های یمن و حزب الله نتیجه آن است.

وی با اشاره به ویژگی خستگی ناپذیر سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی فرزند انقلاب، خوش اخلاق و در زندگی ساده زیست زندگی بود و اسیر زرق و برق دنیا نشد و با بصیرت، خلوص و تقوا، دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت به حق «حَمَلُوا بَصَائِرَهُمْ عَلَی اسْیَافِهِم» بود.

دیلمی گفت: سردار دل‌ها، مردی خستگی ناپذیر، جهادگر و وظیفه شناس بود و از هیچ مشکلی نمی‌هراسید و با ذهن و افکار نظام یافته و دقیق، همواره یک شخصیت تحول آفرین بود و در سخنانش از عقلانیت و از یک احساس صمیمی و خلوص نیت، همواره بهره می‌گرفت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان پایبندی به مشورت، کار تیمی و خرد جمعی را از موفقیت سردار سلیمانی بر شمرد و افزود: از ویژگی‌های مکتب او، سنجش و پردازش دقیق از مسائل بوده است و این ویژگی‌های کم نظیر و سیره رفتاری، او را به یک مکتب تحول آفرین تبدیل کرد و به فرموده مقام عظمای ولایت، با این عقبه درخشان و نورانی، با شهادتش، زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشاند و معنی و مفهوم انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن را برای همگان به شایستگی و به عنوان یک الگویی ماندگار، تبدیل کرد.

وی از تشییع جنازه این سردار بزرگ ایران به عنوان بزرگترین بدرقه معنوی یاد کرد و گفت: تشییع پیکر مطهر او در ایران اسلامی و همراهی در کشورهای منطقه، یکی از بزرگترین بدرقه‌های معنوی با همراهی مردم آزادی خواه بوده است و لذا خدای متعال به او این چنین عزت و عظمت داد.

دیلمی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های مکتب سردار سلیمانی احترام به والدین و توجه به خانواده بود و در اوج مسئولیت، کانون خانواده اش همیشه گرم و نورانی و براساس مولفه‌های تربیتی اسلام ناب و روحیه انقلابی گری بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امروز این مکتب حیات بخش که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد به یک مولفه قدرت تبدیل شده است، مولفه و شاخصه‌هایی که هیچکس در گذر زمان نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار