کد خبر: ۵۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
سنندج- طرح ارتقا ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با ۱۸۴ مگاوات به دستور وزیر نیرو و با حضور مسوولان استان کردستان افتتاح شد.

به گزارش آرانیوز:مراسم بهره برداری از طرح ارتقا ۲۵ مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج امروز به صورت ویدئو کنفرانس در قالب ۳۲ مین هفته پویش هر هفته «الف _ ب _ ایران ساخت و سازها و ساز و کارها» برگزار شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در این مراسم، اظهار کرد: استان‌های مرزی از جمله کردستان جزو اولویت‌های این وزارتخانه هستند و تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مهم آب و برق از جمله سد مخزنی، تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، شبکه آبیاری، آبرسانی روستایی و طرح‌های شبکه برق در این استان هستیم.

وی افزود: در زمان جنگ و زمانی که تأسیسات برق کشور آسیب می‌دید، باید از کشورهای خارجی تأسیسات جایگزین را خریداری می‌کردیم اما امروز دانش فنی کشور به جایی رسیده که علاوه بر طراحی نیروگاه‌ها، قادر به ارتقا ظرفیت و تولید برق نیز هستیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: وجود ۱۵ کشور همسایه و ارتباط زمینی، بستری مناسب و مزیتی نسبی برای صادرات برق و آینده‌ای روشن برای بخش‌های مختلف صنعت برق کشور است.

وحید خدیوی مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با ظرفیت تولید ۹۵۶ مگاوات است و طی ۳ سال اخیر ظرفیت آن به یک هزار و ۳۹ مگاوات افزایش یافته است.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح ارتقا ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج توان تولید برق این نیروگاه از ۱۵۹ مگاوات فعلی به ۱۸۴ مگاوات افزایش یافت.

خدیوی اظهار کرد: برای ارتقای ظرفیت تولید این نیروگاه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار