کد خبر: ۵۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
بجنورد- معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه کرایه حمل و نقل در استان افزایش نخواهد یافت، گفت: به رانندگانی که در شرکت‌های حمل و نقل فعالیت می کنند تسهیلات ارائه خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:محمود قنبری ظهر امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: میوه شب عید استان باید با مشارکت بخش خصوصی تأمین شود زیرا اقدام به روال سال‌های قبل مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: یقیناً با ورود بخش خصوصی به این عرصه، نتایج بهتری حاصل خواهد شد و تجربه نشان داده است که هر جا بخش خصوصی پای کار باشد نتیجه بهتری به دست می‌آید.

وی افزود: مباشران و غرفه داران باید نیاز میوه شب عید مردم استان را از اکنون پیش بینی و نسبت به خرید آن اقدام کنند و البته در این مسیر توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد و خرید هم نباید از نظر دور بماند.

قنبری تصریح کرد: اگر قرار بر خرید میوه توسط دولت است باید وزارت صنعت، معدن و تجارت میوه را تأمین و توزیع کند و نباید طرف حساب این امر استان‌ها باشند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته از این ناحیه بروز کرده بود، گفت: پارسال برای تأمین میوه شب عید استان، موظف به خرید از یک شرکت خاص شدیم که میوه خریداری شده گران و کم‌کیفیت بود به طوری که بخشی از آن تا اردیبهشت ماه روی دست ما ماند و به فروش نرفت.

وی با بیان این که هنوز مقداری از پول مباشران خرید میوه سال قبل پرداخت نشده است، افزود: معایب و محاسن تأمین میوه تنظیم بازار را اعلام کرده ایم اما باز هم نیاز است تا یک گزارش تحلیلی از میزان میوه مورد نیاز تهیه و اعلام شود اما در مجموع هر تصمیمی مبنی بر خرید میوه در تهران گرفته شد، موظف به انجام آن هستیم.

قنبری در انتها با بیان اینکه کرایه حمل و نقل در استان افزایش نخواهد یافت، بیان کرد: در عوض به رانندگانی که در شرکت‌های حمل و نقل وظیفه حمل محصولات را دارند تسهیلاتی مانند لاستیک و روغن داده خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار