کد خبر: ۵۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
بجنورد- امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه نگاه رسانه باید اصلاحی باشد، گفت: رسانه ها به دنبال مچ‌گیری و تخریب نباشند بلکه با نیت اصلاح جامعه، مسئولان و عملکردهایشان را نقد کنند.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر امروز در دیدار با اصحاب رسانه که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر قالب‌های مختلفی دارد، کار رسانه هم از همین نوع است که نقد اصلاحی و ارشادی یکی از قالب‌های آن محسوب می‌شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به ظرفیت استفاده از بخش خصوصی در رسانه برای رفع بخشی از مشکلات این مجموعه‌ها گفت: علاوه بر این اقدامات می‌توان در عرصه ارائه تسهیلات به مناسبت‌های مختلف و کمک‌های لازم در ایام مختلف از رسانه‌ها حمایت کرد.

وی مطبوعات و رسانه‌ها را چشم نظام دانست و افزود: رسانه‌ها به‌عنوان دوربین نظام هستند و در هرجایی که خلافی اتفاق می‌افتد یا حقی تضییع می‌شود، می‌توانند با دلسوزی منعکس و پیگیری کنند.

حجت الاسلام نوری خبرنگاری را شغلی دغدغه مند خواند و بیان داشت: فهم درست رویدادها و مباحث، انتخاب الفاظ و انتخاب تیتری متناسب با رویداد از جمله حساسیت‌های کار رسانه‌ای است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر لزوم تشریح توانمندی‌های نظام از سوی رسانه تأکید کرد و گفت: نقد عملکرد هرکدام از مسئولان باید با بیان زیبا و مستدل انجام شود.

وی در انتها نگاه رسانه‌ها و مطبوعات را اصلاحی دانست و گفت: به دنبال مچ‌گیری و تخریب نباشیم بلکه با نیت اصلاح جامعه، مسئولان و عملکردهایشان نقدی مؤدبانه و اصلاحی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار