کد خبر: ۵۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
یزدـ پایگاه علمی WOS-ESI سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد را در فهرست یک درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ میلادی قرار داد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد اظهار داشت: بر اساس اعلام پایگاه علمی WOS-ESI برای سال ۲۰۲۰ میلادی و تایید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، دکتر علی مصطفایی پور، دانشیار بازنشسته گروه مهندسی صنایع، دکتر بیژن دواز استاد دانشکده علوم ریاضی و دکتر محمد مظلوم اردکانی استاد دانشکده شیمی دانشگاه یزد در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفتند.

ولی درهمی با اعلام اینکه انتخاب یک درصد برتر دانشمندان جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی صورت می گیرد، بیان کرد: داده‌های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر در بازه زمانی سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ از سامانه شاخص‌های اساسی علم (ESI) و وب علوم (WOS) استخراج شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد اضافه کرد: شاخص‌های نسبت تعداد کل استنادات به مقالات استنادکننده، تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله و درصد خود استنادی یک پژوهشگر از جمله مواردی است که در شناسایی پژوهشگران تاثیرگذار، مدنظر قرار گرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار