کد خبر: ۵۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
جاسک - فرماندار جاسک گفت: با توجه به اینکه سه واحد از شش واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۵۰هزار قطعه در جاسک فعالیت می‌کنند، لذا ستاد تنظیم بازار شهرستان خروج مرغ بدون مجوز ممنوع را اعلام کرد.

به گزارش آرانیوز:محمد رادمهر  اظهار داشت: شش واحد مرغداری در شهرستان جاسک فعال است. در حال حاضر سه واحد با ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی کرده اند، که ظرف سه هفته آینده وارد بازار استان می شود.

رادمهر با بیان اینکه، این واحدها با تأمین درصد زیادی از گوشت مرغ مورد نیاز منطقه نقش بسزایی در شرق استان هرمزگان ایفا می‌کنند، افزود: ستاد تنظیم بازار شهرستان تشخیص داد که واحدهای مرغداری جاسک مشکلی در تأمین گوشت مرغ شهرستان ندارند لذا از این جهت خروج مرغ بدون مجوز از شهرستان ممنوع شده است.

فرماندار جاسک از توقیف یک کامیون حامل مرغ زنده از شهرستان جاسک خبر داد و گفت: یک کامیون حامل ۱۲۰۰ قطعه مرغ زنده بدون مجوز از شهرستان همجوار در شرق استان در محور جاسک - کنارک توسط نیروی انتظامی جاسک توقیف و در تعزیرات حکومتی تشکیل پرونده شد.

وی با اشاره به اینکه، کارشناسان واحد نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان به صورت مستمر بر واحدهای مرغداری نظارت می‌کنند، افزود: قبل از هر بار جوجه‌ریزی سالن‌ها به طور کامل ضدعفونی می شوند و با رعایت فاصله زمانی مجاز مجدداً اقدام به جوجه‌ریزی می کنند، همچنین واکسیناسیون مرغداری‌ها زیر نظارت شبکه دامپزشکی صورت می گیرد.

فرماندارجاسک بیان داشت: صنعت مرغداری در شهرستان از ظرفیت‌های مهم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق تولید و اشتغالزایی است که می تواند در تنظیم بازار نیز موثر باشد.

وی با تاکید به اداره صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف و جهادکشاورزی مبنی بر اینکه باید تمهیدات لازم جهت مرتفع کردن مسائل و مشکلات مرغداران انجام دهند، تصریح کرد: برای مرتفع سازی مشکلات مرغداران از قبیل گندم باقیمت تنظیم بازار، قیمت فروش مرغ، هزینه بالای تامین خوراک و نهاده‌های طیور و مسائل بهداشتی واحدهای عرضه کننده مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار