کد خبر: ۵۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
بندرعباس - فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: ۲۵۰۰ گروه سلامت در ۵۳۴محله استان هرمزگان در طرح شهید سلیمانی فعالیت می کنند.

به گزارش آرانیوز:سردار اباذر سالاری یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای طرح شهید سلیمانی دو هزار و ۵۰۰ گروه سفیران سلامت در ۵۳۴ محله استان فعالیت می‌کنند، بیان داشت: پنج هزار و ۸۰۰ سفیر سلامت هم در سه بخش مراقبت، نظارت و حمایت در قرارگاه‌های عملیاتی طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این طرح اقشار بسیج و سفیران سلامت خانوار خدمات مراقبتی مانند تامین فعال داروی مورد نیاز، غربالگری شفاهی، جمع آوری کمک‌های مردمی، مشخص کردن افراد در معرض خطر و نیازمند و آسیب دیده از بیماران مبتلا به کرونا اجرا می‌شود.

سردارسالاری خاطرنشان کرد: کمک‌های مومنانه یکی از نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی به شمار می‌رود و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان یاد آورشد: تیم‌های تشکیل شده با مراجعه خانه به خانه و گفت‌وگو با مردم، مبتلایان را شناسایی می‌کنند و شرایط و نحوه قرنطینه را به مردم آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اهداف طرح، بیان کرد: مدیریت و کنترل اپیدمی، قطع زنجیره انتقال و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر با راهبردهای تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون از اهداف این طرح است.

سردار سالاری تصریح کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت مقرر شده تا به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

وی گفت: با اجرای این طرح بیماران بستری نیازمند در یک ماه ۳۰ درصد و در سه ماه ۵۰ درصد در هرمزگان کاهش می‌یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار