کد خبر: ۵۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر لزوم ورود دستگاه قضا به کم‌کاری‌های مدیران و همچنین ضرر و زیان‌های ناشی از آن به بیت‌المال تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد صورت گرفت، اظهار کرد: تقویت و تکمیل زیرساخت‌های حوزه ثمره سفر رهبری و پیگیری‌های مدیر حوزه علمیه است که توانست مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب را به سرانجام برساند

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: ما همراه با مسؤولان حوزه علمیه تکلیف داریم تا ترویج کننده گفتمان ولایت و رهبری در جامعه باشیم و طرح و برنامه‌های مختلف را برای پیشبرد حوزه علمیه اجرایی کنیم.

وی با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌های مختلف حوزه علمیه استان، اظهار کرد: اکنون هیچ بهانه‌ای برای کوتاهی کردن در امر حوزه علمیه باقی نمانده و همه باید با روحیه انقلابی و جهادی برای ارتقای بیش از پیش حوزه تلاش کنند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: مدیریت حوزه علمیه بالاتر از مدیریت یک مدرسه و دانشگاه و اداره است؛ زیرا مدیر حوزه قرار است طلابی را تربیت کند که این افراد خود تربیت‌کننده جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مشورت دادن به مردم و کمک ائمه جماعت به آحاد جامعه در تمامی زمینه‌ها را لازم برشمرد و گفت: موضوعات اجتماعی، معیشتی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند حوزه‌هایی برای کمک دادن به مردم باشد که در نتیجه باعث ایجاد امت اسلامی تابع امام می‌شود.

وی اتصال دولت به ولی فقیه را باعث جلوگیری از چالش میان امام و دولت بیان کرد و افزود: بنی صدر و هر کدام از رؤسای جمهور که با امام جامعه فاصله گرفتند٬ دچار مشکل در اداره کشور شدند زیرا باید در جامعه یک صدایی برقرار باشد.

لزوم برخوردهای قاطع دستگاه قضا با ظالمان

حجت الاسلام نوری همچنین ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان قضائی استان گفت: وجود وحدت میان اقشار و اقوام مختلف استان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان شده و در این صورت هزینه این اتفاقات نیز در کشور کاهش پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی دلجویی از مردم را جزو وظایف نماینده ولی‌فقیه دانست و گفت: دستگاه قضائی لازمه قاطعیت دارد و این ویژگی می‌بایست به‌طور خاص در برابر ظالمان وصل به‌قدرت باشد.

وی افزود: مظلومان آسیب‌دیده از این افراد با مشاهده قاطعیت دستگاه قضائی برای افراد وابسته به‌قدرت احساس امنیت، آرامش و دلگرمی می‌کنند.

حجت الاسلام نوری همچنین با تأکید بر نگاه یکسان دستگاه قضائی به همگان تصریح کرد: اگر فردی بتواند از رئیس و مسئول خود حق خود را از طریق دستگاه قضائی بگیرد، این اقدام مایه امید به‌نظام شده و احساس اقتدار و بی‌طرفی قوه قضائیه در دل‌ها ایجاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی روحیه انقلابی را ازجمله ویژگی‌های مهم در میان رؤسای قوه قضائیه دانست و گفت: اقتدار قوه قضائیه بسیار مهم است زیرا محکم و قوی سخن گفتن این قوه باعث دل گرمی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ورود دستگاه قضا به کم‌کاری‌ها و همچنین ضرر و زیان‌های ناشی از کم‌کاری به بیت‌المال افزود: دیده شدن اقدامات مقابله‌ای دستگاه قضا در جایگاه برخورد و دستگیری، مردم را به این قوه مطمئن می‌کند.

حجت الاسلام نوری در انتها با تأکید بر جلوگیری از مردد سازی مردم نسبت به‌نظام تصریح کرد: دلمان به نیروهای ولایی، انقلابی و شجاع در استان گرم است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار