کد خبر: ۵۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کرج - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: میانگین تردد خودروها در محورهای استان البرز ۴.۵ برابر میانگین تردد در سایر محورهای کشور است.

به گزارش آرانیوز:علی درویش‌پور ظهر یکشنبه در رزمایش آغاز طرح انتظامی ترافیکی زمستان ۹۹ پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان البرز اظهار کرد: شرایط استان البرز کاملاً متفاوت و متمایز با سایر استان‌هاست، بنابراین میانگین تردد خودروها در محورهای استان البرز ۴.۵ برابر میانگین تردد در سایر محورهای کشور است.

وی بیان کرد: میانگین تردد ساعتی خودروها در محورهای استان بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ خودرو به عبارتی بیش از ۴.۵ برابر متوسط کشوری است.

۱۶ درصد تردد کشور در البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز تصریح کرد: در پیک ترافیک بین ۱۲ تا ۱۶ درصد تردد کشور در بین محورهای استان صورت می‌گیرد، به عبارتی نزدیک به یک‌پنجم ترافیک در محورهای استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط ویژه جغرافیایی استان البرز که ۲۰ کیلومتر نقطه بحرانی در جاده چالوس هنگام زمستان وجود دارد، گفت: در محور طالقان و سایر محورهای استان شرایط متفاوت و متمایز است، بنابراین دستگاه‌ها باید جدی‌تر با برنامه و اراده محکم تلاش کنند تا زمستان امسال را به خوبی پشت سر بگذرانیم.

درویش‌پور با بیان اینکه همگرایی و همرسانی بین دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسانی استان حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: امروز اعتقاد ما در مدیریت استان یکپارچگی کارکردی است، اگر در طرح زمستان پلیس‌راه پیشتاز و عملکرد خوبی دستگاه‌های مربوطه اعم از راهور، اورژانس، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و راهداری داشته باشند تا زمستان کم‌حادثه و ترددهای راحت‌تری که هدف این طرح است خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ترافیکی زمستان در سطح استان البرز افرایش حضور نیروهای پلیس‌راه و راهور در استان داریم، گفت: تردید ندارم با اجرای این طرح زمستانه روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه در سطح محورهای استان خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه قطعاً اطلاع‌رسانی درست، دقیق و بهنگام از سوی مدیریت راه‌ها، رسانه‌ها و صدا و سیما در خصوص اطلاعات راه‌ها، صورت می‌گیرد، متذکر شد: با اجرای این طرح اهداف حاصل و زمستان کم حادثه خواهیم داشت و همچنین با شرایط کرونا ترددهای ضروری راحت‌تر در سطح محورهای استان انجام می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار