کد خبر: ۵۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
کرج - رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: با راه‌اندازی آشیانه بالگرد مخصوص جزو معدود استان‌هایی خواهیم شد که پایگاه استاندارد اورژانس هوایی در این استان مستقر است.

به گزارش آرانیوز:مهرداد بابایی ظهر یکشنبه در آیین رزمایش آغاز طرح انتظامی ترافیکی زمستان ۹۹ پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان البرز در تشریح وضعیت اورژانس این استان اظهار کرد: مجموعه اورژانس البرز با ۶۴ پایگاه اورژانس شامل ۸۲ کد عملیاتی، ۷۰ آمبولانس، دو اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد و نزدیک به ۷۰۰ نیروی عملیاتی مشغول خدمت است.

وی با بیان اینکه این ادعا را داریم که مجموعه لجستیک اورژانس البرز از کامل‌ترین و تخصصی‌ترین مجموعه‌های اورژانس در کشور است، بیان کرد: به لحاظ لجستیک عملیاتی و تخصصی، بالگرد اورژانس استان از معدود بالگردهای است که به‌صورت تخصصی برای این امر ساخته و وارد کشور شده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز ادامه داد: همچنین آمبولانس‌هایی که در یک سال گذشته وارد مجموعه ناوگان عملیاتی اورژانس البرز شده است به روزترین و پیشرفته‌ترین آمبولانس‌های کشورهای جهان است.

افتتاح ۹ پایگاه اورژانس در هفته دولت البرز

وی با بیان اینکه امسال هم‌زمان با هفته دولت ۹ پایگاه اورژانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس به مجموعه عملیاتی استان اضافه شد، تصریح کرد: از این تعداد هشت دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر کمک‌دار هستند که در فصل زمستان برای شرایط زمستانی مهم و اولین بار در کشور برای این امر استفاده می‌شود.

بابایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم ۱۰ پایگاه جدید اورژانس به مجموعه استان البرز اضافه شود، گفت: بخشی تا پایان سال جاری و بخشی در نیمه اول سال آتی فعال خواهند شد.

وی با اشاره به چالشی که در مسیر جاده‌های این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: نخست در آزادراه تهران - شمال که جدیداً زیر بار ترافیک رفته و دیگری ادامه اتوبان همت که از این ۱۰ پایگاه، دو پایگاه در این دو مسیر تأسیس می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: مجموعه نیروی انتظامی، پلیس‌راه استان و اداره کل راهداری باید به ما کمک کنند تا هرچه زودتر این دو پایگاه راه‌اندازی شوند، چراکه این دو مسیر مسیرهایی پرتردد و بسیار حائز اهمیت هستند.

رتیه سوم کشوری اورژانس هوایی البرز

وی تصریح کرد: با وجود اینکه پایگاه اورژانس هوایی بسیار فعال در این استان وجود دارد و در کشور جزو سه پایگاه فعال اورژانس هوایی است، در پایگاه البرز، آشیانه بالگرد مخصوص نداشتیم و این پروژه از حدود ۶ ماه پیش آغاز شده است که امیدواریم تا پایان سال با جذب اعتبارات به اتمام برسد.

بابایی عنوان کرد: با راه‌اندازی آشیانه بالگرد مخصوص جزو معدود استان‌هایی خواهیم شد که پایگاه استاندارد اورژانس هوایی در این استان مستقر است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز با اشاره به تعداد مأموریت‌های اورژانس که در هشت ماه نخست سال جاری در این استان انجام شده است، عنوان کرد: در بخش حوادث ترافیکی ۱۲۴ هزار و ۳۲۱ مأموریت انجام شد که در مجموع در کل استان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش تعداد مأموریت را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۲ مأموریت ترافیکی بوده است، تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد مأموریت‌ها شامل ۷ هزار و ۶۶۷ مورد مأموریت تصادفات شهری و ۳ هزار و ۳۹۵ مورد در زمینه تصادفات جاده‌ای بوده است که با وجود ۱۴ درصد افزایش مأموریت در کل در بخش مأموریت‌های تصادفی ۲۲ درصد کاهش مأموریت داشتیم.

بابایی با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد، نسبت به سال گذشته تصادفات جرحی کمتری در استان وجود دارد، گفت: همچنین تعداد مأموریت تصادف اورژانس هوایی امسال نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال مجموعه بهداشت و درمان مشغول مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند، با وجود کاهش مأموریت‌ها ترافیکی به تعداد قابل توجهی مأموریت غیرترافیکی افزایش پیدا کرده و بخش اعظم آن مربوط به بیماری کرونا بوده است.

بابایی در پایان متذکر شد: تعداد زیادی از همکاران در حوزه اورژانس و کادر درمان بیمار دچار بیماری کرونا شدند و تعداد زیادی در سطح کشور و این استان جان خود را از دست دادند، امیدواریم با یاری خدا و همراهی مردم این ویروس منحوس را هر چه زودتر شکست دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار