کد خبر: ۵۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
کرج - معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه خدمات درمان کشور اضافه شده است.

به گزارش آرانیوز:طاهر موهبتی  با بیان اینکه شاهد آن هستیم که پزشکان و پرستاران با روحیه برای خدمت به مردم حضور دارند، اظهار کرد: در تمام این جان‌فشانی‌ها صحنه‌های دفاع مقدس تداعی می‌شود، چراکه در دوران دفاع مقدس میانگین سنی جوانان ۱۸ تا ۱۹ سال بود و بدون تعلقات دنیایی از کیان کشور دفاع کردند.

وی بیان کرد: تجربه ثابت کرد در دنیا و کشور ما اگر تجمعات و دورهمی‌ها جدی گرفته نشود، شاهد روند افزایش آمار فوتی‌ها و بستری در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: همچنین در آستانه شب یلدا قرار داریم، برای احترام به بزرگ‌ترها و حفظ جان آنها بهترین هدیه زیارت و ابراز ارادت از راه دور است.

اجرای طرح ملی شهید سلیمانی با مشارکت بسیج و سپاه

موهبتی در خصوص طرح ملی شهید سلیمانی که به‌صورت محله‌محور در استان‌ها اجرا می‌شود، عنوان کرد: این طرح با مشارکت بسیج، سپاه و هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها برای غلبه به بیماری کرونا اجرا می‌شود.

وی در خصوص اینکه تحریم‌ها و واردات دارو دچار مشکل هستیم و آیا کشور در حوزه بین‌الملل به نتیجه می‌رسد، گفت: مرکز بین‌الملل در معاونت حقوقی ریاست جمهوری واقع شده که مسئولیت این کار به عهده دارد و تمام مستندات که در دانشگاه‌های خودمان و در سازمان غذا و دارو و … وجود دارد، هر ماه اخذ و در اختیار مرکز یاد شده قرار می‌گیرد.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اینکه الزاماً این امر به نتیجه برسد، قابل پیش‌بینی نیست، اما آنچه از دست ما به عنوان وزارت بهداشت برمی‌آید تمام مستندات که نشان‌دهنده این است در زمینه دارو در تحریم هستیم.

حتی در تهیه واکسن آنفلوانزا با مشکل مواجه هستیم

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها مشکلات جدی حتی برای تهیه واکسن آنفلوانزا ایجاد کردند و این مستندات را در اختیار مراجع قانونی قرار می‌دهیم تا از طرق مختلف پیگیر رسیدگی به این امر باشند.

موهبتی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ تخت به مجموعه خدمات درمان کشور اضافه شده است، بیان کرد: در این استان اقدامات خوبی در بحث خانه بهداشت آموزش انجام شده است و علی‌رغم اینکه البرز با تأخیر استان شد اما حدود ۸ رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب و بیهوشی برخوردار است و همچنین در حوزه دندان‌پزشکی رتبه سوم در بین استان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم اعتماد مردم به بخش بهداشت و درمان، اولین افرادی که صدمه می‌بینند خود مردم هستند، بیان کرد: در بخش کلان اعتماد جامعه به بخش بهداشت و درمان بسیار مهم و اساسی است.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان متذکر شد: حوزه بهداشت و درمان جای منازعات سیاسی و گروهی نیست و همه جریان‌ها باید تلاش کنند تا در حوزه سلامت موفق باشیم، چراکه نجات جان یک نفر نجات کل بشریت است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار